Gå til innhold

Noen som har tatt NKI kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan funket det? Sitter og lurer på om jeg skal ta kurset i organisasjon og ledelse innen helsevesenet.. men er ikke helt sikker enda...

Videoannonse
Annonse
Gjest det spirer og gror
Skrevet

jeg har ikke tatt det, men har søkt nå.. det fungerer noe sånt som at du har alt fra 4-8 innsendinger eller innleveringer og så må du studerer på egen hånd å så melder du deg opp til eksamen selv på slutten..

underveis får du en studieveileder som du kan kontakte når som helst på linje med en vanlig lærer om du skulle gå på skolen...

nkS har også fjernstudier, og de er vel litt billigere også.. =)

Skrevet

HAr tatt flere kurs der.

I tillegg til det som hun over skriver, så har du andre som studerer det samme som du kan ha kontakt med på msn, mail eller hva du måtte ønske.

Det er forum hvor man kan diskutere på.

Det å kontakte lærer når som helst varierer litt.

Har hatt lærere som har vært hyggelige og hjelpsomme som bare det. Og så har jeg hatt lærere som har vært klin umulig å få kontakt med.

Og så har jeg hatt dem som har sendt en mail tilbake med beskjed om at han ikke hadde anledning til å svare på spørsmål, han skulle kun rette innsendinger.

Skrevet

Har dere tatt organisasjon og ledelse begge to? Syns NKI var litt dyrt.. Men samtidig så får man jo en viss kompetanse

Gjest det spirer og gror
Skrevet

jeg skal begynne nå på barn og ungdomsarbeider... =)

ja billig er det ikke.. men en veldig grei måte å studere på synes jeg da.. iallefall me to små.. =)

Skrevet

Hei,

Jeg har tatt NKI-kurs, og har vært veldig fornøyd.

Kommentarer til deg og andre innlegg:

- ja, det koster litt penger. Men alternativet - hva er det? Dessuten er det fleksibelt - du studerer i det tempo som passer deg (inne rimelighetens grenser..)

- NKS er ikke nødvendigvis billigere - der kommer materiellet i tillegg (det er stort sett alltid inkludert hos NKI). Alt i alt blir prisen den samme.

Du må også se på antall innsendinger du får for pengene - er det 4 eller 14? Det kan ha noe å si for hvor lett det å fullføre..

- studie(vei)leder - kontaktes for praktiske spørsmål, hjelp med nettsider etc. Læreren kontakter du hvis du står fast faglig

- ja, det varierer fra lærer til lærer hvor mye oppfølging du får. De fleste jeg hadde (med unntak av en) - var veldig hjelpsomme. Men - det oppdaget jeg i etterkant - hvis du er veldig misfornøyd med lærer (pga. lang tid før du får tilbakemelding, eller fordi kommentarene er knappe el.l), kan du kontakte NKI og spørre om du evt kan bytte lærer (stort sett mulig hvis de har andre lærere i faget, og du har gode argumenter for å bytte).

- LAHS-studiet (Ledelse og adm. i helse- og sosialsektoren, entene hele året eller en av halvårsenhetene) er for øvrig et etablert og solid studium. Jeg vil tro du blir fornøyd. Men - det koster, som sagt..

Hvordan funket det?

- bli nettstudent. Les lærebøkeen, studieveiledningen på nett (der utdypes viktige temaer, vanskelig ting, begreper, målsetting for kurset, du finner øvings/tenk over/repetisjonsoppgaver etc), skriv innsendingsoppgaver og send til lærer direkte fra nettsidene. I løpet av få dager får du tilbakemelding (alt fra 4 timer til 5 dager for min del, stort sett ca 1-2 dager). Kontakt med medstudenter på nett (forum), jeg hadde også en medstudent jeg samarbeidet med i perioder.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for et langt og oppklarende svar Mammaen til Lille Snupp ;)

Skrevet

Hei. Husk å sjekk ut NKS også. Samme studier, men ca halve prisen.

Skrevet

HALLOOO! NKS har IKKE halve prisen av NKI eller evt andre som driver med fjernundervisning (BI, Folkets brevskole etc).

For det første: de tilbyr ulike kurs / studier. Noen er nokså like, men det kommer an på hva man er ute etter. Det er IKKE akkurat samme studier!

For det andre: NKS har IKKE halve prisen av NKI, BI el.a. Hvis studiene ser nokså like ute, og NKS er billigere - husk at materiell kommer i tillegg hos NKS. Man bør - som tidligere nevnt - undersøke antall innsendinger, hva som kommer i tillegg etc.

Ta f.eks. matematikk P VG1-2:

- NKS: 7300. I tillegg: materiell på ca 1100,-, totalt 8300,-. 8 innsendinger

- NKI: 8750, materiell inkludert. 14 innsendinger.

Noen få hundrelapper dyrere, men - du får sende inn 6 oppgaver mer! Og oppgavene var iallfall til uvurderlig hjelp for meg!

Annet eksempel:

NKS: ledelsesstudiet, 30 studiepoeng. 24.500,- + 8000 i eks.avg. + 2979 i pensummateriell. Totalt: 35.479,- (da har jeg valgt det billigste valgfaget. Velger du et annet, øker f.eks. totalprisen med 3600,- da får du riktignok 34 studiepoeng..)

NKI: ledelse og org., 30 studiepoeng. 31.570 (pensummateriell inkl), + 4750,- i eks.avg. Totalt: 36.320,-.

Men - legg merke til antall innsendingsoppgaver til lærer:

NKS: 10 innsendinger (2 i hvert av de 5 kursene)

NKI: 17 innsendinger (fra 2-4 i hvert av de 5 kursene). I tillegg får man med et gratis kurs i studieteknikk (kjekt for de som ikke har studert på en stund).

Med andre ord: IKKE halve prisen (men 8-900,-), og da får man med 7 INNSENDINGER MER + lite kurs i studieteknikk.

Studiene er selvfølgelig ikke helt sammenlignbare. Få av kursene / studiene er det - NKI og NKS har laget sine varianter/studier, de samarbeider med ulike høgskoler etc.

Så:

se hvem som har det studiet akkurat DU ønsker deg - IKKE kjøp NKS bare fordi det skal være halve prisen (det er ikke alltid så lett å få med seg at pensum kommer i tillegg der)

Skrevet

Kommer nok til å ta NKI sitt kurs i org og ledelse eller arbeidsrett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...