Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bodd en stund i hedmark nå og her tar en dagmamma 25 kr timen for jobben,og en annen dagmamma tar 150 kr dagen..

Også har du en som bare tar kontantstøtta,hvorfor er dagmammaene så himla dyre i bergen?

Og hva er vanlig at en dagmamma tar i bergen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt altfra 4000,- og oppover for full plass.

Men meste vanlig med 30 kr timen svart og 40 kr timen hvit. Vet om flere som gjør det.

Vet ikke hvorfor det er så dyrt jeg, var ikke det da jeg hadde dagmamma for noen år siden. Da betalte jeg kun kontantstøtten, den var på 3000 den gangen. Er vel noen som har funnet ut å smi seg godt på den da.

Skrevet

jeg syntes ikke det er noe dyrt.

husk en barnehageplass koster over 5000. man betaler riktignok ikke alt det selv, sidet staten betaler 3300 eller mer og du betaler 2200 for en full plass.

har du en datter/sønn i barnehage får du heller ikke kontantstøtte, så om du gir dagmammaen de 3300 pluss 1000 til 2000 ekstra så er ikke det så masse syntes jeg.

husk at etter mer dagmammaen får etter mindre unger trenger ho og det ganger da barnet ditt.

i en barnehage har vær ansatt på liten avdeling 3 unger og på stor avdeling 5, mens en dagmamma ofte må ha 5 små unger for samme eller dårligere lønn, det er feil.

har sett rundt og bergen er faktisk en av de billigste kommunene nå når det gjelder dagmamma.

Skrevet

Jeg synes, som hun over, ikke det er spesielt dyrt i det hele tatt.

En barnehageplass koster laaaangt mer enn det du betaler, det er kommune/stat som betaler for det.

Jeg synes det er bare rett og rimelig at kontantstøtten + litt til går med når man har full plass hos dagmamma. Har du i det hele tatt prøvd å regne på hva en dagmamma faktisk tjener tilsammen for et barn om hun tar 125 kr dagen? 2500 kr i måneden faktisk. Synes du det er en skikkelig lønn for å ta seg av et barn i sitt eget hjem?

Jeg vil heller påstå at det er himla billig andre steder.

Og "smi" seg, som det ble kalt? De prøver vel bare å overleve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...