Gå til innhold

Helt utslått etter fysio....Er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Er i uke 32 og har idag hatt min andre behandling for bekkenløsning.

Både første gang og i dag er jeg helt utslått etter fysioterapien. Jeg måtte legge meg ned hjemme og har vært litt kvalm også. Flere med samme erfaring? Er dette normalt?

Fortsetter under...

Hele forrige svangerskap hadde jeg det slik. Hver gang jeg hadde vært på behandling, klarte jeg så vidt å komme meg hjem. Denne gangen har jeg også fått bekkenløsning. Fysio frister ikke, så jeg holder meg heller i ro, tar mine forhåndsregler osv.

Snakket med ei som er uføretrygdet pga bekkenløsning. Hun skulle aldri fått barn, men fikk 2. Hun sa at det finnes få fysioterp. som kan jobben sin. Hun går hos spesialist på akkurat bekkenløsning.Er bortreiset et par ganger i året på behandlingssenter i tillegg.

Så det er nok det som er feilen..kanskje...at "vanlige" fysioterp. ikke kan behandle bekkenløsning.

Hei!:)

Da jeg var gravid med tulla gikk jeg til fysio to ganger i uka de siste 4 mnd. Var alltid helt utslått etterpå... Såvidt jeg har hørt er det ganske normalt.

Håper fysioen hjelper deg hvertfall, må komme i gang med det selv snart og...:)

ps:kommer snart en mld på facebook, må bare få familien avgårde!:)

hmm. jeg er sjelden så bra i bekkenet som etter behandlig/trening hos fysio. Ja nå når jeg begynner å bli tung blir jeg litt sliten, men ikke noe mer enn etter en lett treningsøkt. Gleder meg til de dagene jeg skal til fysio jeg...

Hallo jenter med bekkensmerter! Jeg er fysioterapeut, jobber med kvinner med bekkenplager, og har selv hatt bekkenløsning. Jeg tenkte jeg skulle informere dere litt ang fysioterapi og bekkenløsning

Det er ikke normalt å være helt utslitt etter en fysioterapiøkt. Det er ok etter de 2-3 første behandlingene, men etter det skal fysioterapeuten klare å tilpasse nivået etter dine reaksjoner og din kropp. Det er dette som vil utgjøre forskjellen mellom en vellykket behandling og en behandling man klarer seg best uten. Og det er forskjell på fysioterapeuter!!!! Oppsøk en som har erfaring, dette finner dere info om på www.fysio.no.

Etter en behandlingsøkt, som jeg håper består av tilpasset trening, tøyning, avspenning og massasje, skal dere egentlig føle dere bedre i noen dager, før symptomene kommer igjen og det er tid for en ny behandling. Still krav til fysioterapeuten deres, for blir det brukt riktig er fysioterapi gull verdt for de som sliter med bekkenrelaterte smerter.

Lykke til!!!!!

Annonse

Jeg gikk på bassengtrening sist og ble litt utslått, og ikke bedre. Har nå også kraftig bekkenløsning (siden uke 10) og går nå til en annen fysio som gir meg kun lette, lette øvelser som jeg føler lar smertene og spenningene slippe taket litt. Gjør kun øvelser i 5 min. x3 pr dag. Blir ikke bedre i den forstand, men føler at det hjelper litt der og da, men nå har jeg ganske kraftig b.løsn. også da. Men har iallefall lært at det er meningen at det skal gjøre godt å trene, ikke være utslående-det gjør bare vondt verre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...