Gå til innhold

Veldig spent på ultralyd i morgen :)

Anbefalte innlegg

I morgen tidlig skal vi på rutine-ultralyd, og iflg. tidlig privat ultralyd i uke 9, har jeg nå passert nøyaktig fullgåtte uker 16 uker. Jeg gleder med til å hilse på lille mikro. Kjønn er ikke så avgjørende, men om vi får vite det, er det OK, samme hva det er.

Er veldig spent på om terminen (29 desember) blir endret, og håper ikke jeg blir satt tilbake, for det betyr at jeg står i fare for å miste foreldrepenger. Jeg rekker akkurat å jobbe 6 mnd (vært student tidligere) før jeg går ut i permisjon 8 desember, og blir terminen flyttet bare èn dag tidligere enn 29 desember, kan NAV slå seg vrang. Så det er mange grunner til at jeg går til ultralyd i morgen med sommerfugler i magen. Mest av alt vil man jo bare får vite at alt er i orden med den lille spiren, dumt at økonomien må være en ekstra bekymring. Men får bare vente og se...

Fortsetter under...

ville spurt legen om han kunne la vær å sette deg denne ene dagen frem om det betyr så mye. ul er jo faktisk frivillig. evn betalt de 800kr å tatt en privat i stede for å risikere å miste støtten.

uansett lykke til med ul, er fantastiks opplevelse

Takk, da har vi vært på ultralyd, og det gikk bare fint. Ingen fare med termin, for vi var visst bare cirka 15 uker på vei, og ikke 17, som vi trodde, så da blir det sannsynligvis januar-baby. Lille mikro vinket og sparket, før den snudde ryggen til, og vi fikk noen kjempeflotte bilder av ansiktsprofilen og vinke-handa.

Og hurra, vi får ny ultralyd om ca 4 uker, for det var for tidlig å sjekke hjertet og alt ordentlig, og se kjønn. Men alt jordmora sjekka, var i orden, og alle mål var etter boka. Nå er vi kjempeglade!

Vi scannet og fremkalte bildene på fotopapir i fotobutikken, og ga blivende farmor en kopi, og da begynte hun å stortute foran kundene i butikken sin, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...