Gå til innhold

... noen som er gravide med førstemann som har små stebarn?


mammaen til 2+1

Anbefalte innlegg

 

Noen av dere som har små stebarn i familien?

 

Sambo har en herlig datter på 3.5 år som bor hos oss annenhver uke.

Dette er både kjempekos og veldig utfordrene til tider. Men jeg gruer meg litt til å forklare at "pappa" er pappa til begge to mens jeg er kun mamma til den lille babyen... Hun glemmer seg av og til vekk og kaller meg mamma.. selv om vi retter på henne og forteller at jeg er jeg og mamma er er mamma. Men jeg føler det vil bli vanskelig for henne å takle situasjonen som kommer. Noen som har erfaring med dette? Eller har samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i nøyaktig samme situasjon som du er. Men min mann reiser på havet annenhver måned,så gutten hans er jo mindre hos oss. Men annehver uke når han er hjemme.

jeg tenker mest på at gutten blir å slite med at han ikke er midtpunktet mere. han er en oppmerksomhetssyk liten kar, så jeg er redd for at han komemr til ås lite med den biten.

Har ikke det samme problemet med at hn kaller meg mamma,bare da han var yngre, men han er jo mindre hos oss.

Om hun takler det komemr jo mye an på hvilken type unge hun er. Som sagt er det nok andre ting gutten kommer til å reagere på enn at vi får barn. Han har sagt mange ganger at han ønsker seg en baby og lignende, så det blir nok bare spennenede. Er mer spent på hva moren han sier, for hun er ikke bare,bare å ha med å gjøre.

 

Har dere fortalt datteren hans det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 små søsken som min far har med sin nye kone (hun har også 2 voksne barn fra før) De er 4 og 8år. Og de vet godt at jeg og min bror har samme far som de, men ikke samme mor.Og at mine stesøsken og de har samme mor, men ikke samme far. Og dette har ikke vært noe problem for de. Det har falt seg ganske naturlig.

Så vis din samboers datter begynner å spørre så er det bare å svare ærlig. tror nok ikke hun vil takle det dårlig. Det at hun kaller deg mamma tror jeg nok bare er en glipp. Mine små søsken sier det til meg også når de blir for ivrig i praten. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...