Gå til innhold

Ny tråd: Arytai, Orkide, Sanna og Scoobydo (+andre som venter på TR etter SA)


scoobydo

Anbefalte innlegg

Da var tråden vår full igjen... tar berre 300 innlegg... eg skreiv fresten et innlegg der føøør eg såg at den var full!... så "svaret" te deg Sanna ligg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

piskatullan va vi full igjen...:-)

ja ja det går fort i svingan her hos oss...

Eg sei det sammme som deg Scoobydo, eg skal ikkje høre etter på de symptoman som kroppen gjer neste gang....Det e jo reinspekka tull!!!! Og no fortsette stiklingan og murringen....(faktisk ømme puppa og) tenkte eg sku overse det tel eg såg at du skrev om det...og da måtte eg bære telstå..:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stuen

 

Vår 3 tråd. Jammen ikke verst.

 

Har ikke sett innlegget ditt Scoobydo, men antar at det handler om innbilte symptomer? Ref Sanna....:) Jeg er ikke fremmed for å kjenne symptomer, men er nok ikke gravid nei. Tenkte å teste i dag, men glemte det. Når jeg kom på det hadde jeg allerede tisset min morgenurin.:) Jaja- får få en negativ i fleisen i morgen i stedet. Kroppen min er blitt helt rar etter 2 SA.

 

Venter på at gyn skal ringe meg nå. Hun sa at hun skulle ringe om en halv time for 3 timer siden. Men, sånn er det vel. De er travle med flere slike som meg disse gynekologene.

 

Beklager at jeg ikke har fått det med meg, men hvor langt er dere fra el nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei....

 

ja handla om "elsmerter" utenom EL... hehe! :) KJenne stikkinga både til tider og utider... og skal absolutt ikkje ha El nO!... Er på dag 8 i syklusen.... så forventa el neste søndag elelr mandag! Sambo kjem fra ferie søndag... så forhåpentligvis får man lagt inn litt aksja :)

 

Du har bestilt deg time med gyn eller?!? e det det du venta på at ho skal ringe om?! Kanskje greit å få sjekka... dei meinte jo forrige gang at du var der at El var rett rundt hjørnet?!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu....og eg e på dag 5 i syklusen...eg har vel el den 5. juli og det e vel lørdag....da skal eg og i 30årsdag....:-)

Gubben knaske sink, han e så flink...:-)

Det e no lenge sia du va hos gyn sist no...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har IKM 14 juli trur eg! skal seff på køntri på breim den helja!... E egentlig litt lei allerede av å ikkje gjere ditt og ikkje gjere datt.. Men sann e det vel å prøve :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med du....eg har jo sagt at eg skal slappe meir av denna pp så eg kjæm tel å fare i den bursdagen.

E det den køntri festivalen som har vært mye omtalt? E den hvert år?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fleire køntrifestivala i norge på sommaren, vinstra, breim og seljord...! :)

 

Så kor har den vært mykje omtalt?! Er vel festival på vinstra no te helga trur eg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morro på køntrifestival :) Absolutt å anbefale altså :)

 

Lure på om eg skal droppe EL testinga denna mnd!:.. får å bli litt mindre opphengt og stressa rundt det.... sleppe plikt sex (!)... og sleppe å få pos el test før sambo kjem tilbake!

 

Men det e sikkert berre en foreløbig tanke.. kjem vel te å kjøpe testa på apoteket i morga likevel :) Viljestyrke lenge leve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter:)

 

Ny tråd ja, vi prater jo så fælt:P

 

Vi kom hjem fra svigers i går kveld.

 

Ser dere har pratet litt om følelser i forhold til at venninner blir gravide, symptomer og el.

Ang det første så må jeg innrømme at der er enkelte jeg helst ikke vil skal komme å si er gravid, og da mener jeg venner som ikke er meg så nær, for jeg bare vet at jeg kommer til å få et kjempevondt stikk i magen.

Venner som jeg har mye kontakt med synes jeg bare er koselig om blir gravid. De har jeg jo en viss peiling på om har prøvd lenge eller ikke så det tror jeg skal gå greit.

 

El ja, hvis jeg fikk tr 15 juni, er jeg vel på dag 10 i syklus. Jeg har brukt fertilitetsmonitor hver dag men ingen utslag...Det jeg trodde var utslag første gang jeg prøvde var ikke det likevel...

Blir nok å bruke el-test på vanlig måte også bare for å dobbeltsjekke.

 

Symptomer sier dere. Det er så rart hva som skjer i kroppen etter sa. Eller det er jo sikkert det at jeg er så vàr for tegn. Jeg bare har så mange symptomer på gravid selv om jeg vet jeg ikke er det...Utrolig...

 

Hvordan går det med dere i dag da? Er dere på jobb?

Jeg skal på aftenvakt. Gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var her stille gitt!...

 

I dag har eg vært i på "bytur" og shoppa og besøk ei venninne som har en 5 mnd gammal baby! Han var såå skjønn... blir ikje mindre verpesjuk av den grunn nei!....

 

Er vel fortsatt noken daga te det e El tid Arytai!? Blir spennande å sjå om du får utslag på monitoren din samtidig som el testen gir utslag!,, Sku kjøpe El testa i dag, men dei hadde ikkje på det apoteket... dvs dei hadde berre QR sine, men fekk aldri noko respons på dei!....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller mine el-tester på billige tester på nettet.

 

Jeg fikk el-slim i dag så det begynner å nærmer seg el-tid her i gården:)

Enn du?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje noko tegn te det enda... men pleie som oftest ikkje å ha det før dag 12 eller noko... OG eg skal ikkje ha EL før søndag iallefall :)

 

men e vel på dag 9 no... så e nok kje mange dagane unna el nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter,

 

Håper alt står bra til :)

 

Jeg har holdt meg unna et par uker, men nå håper jeg dere kan gi meg noen råd/ideer!? Jeg fikk jo pos. el test som sagt torsd for neste 2 uker siden. Desverre så fikk vi ikke hoppet i bingen av div. årsaker før jeg reiste bort fra fredag til lørdag. Jeg kjennte el (eller hadde smerter)på fredag i mange timer - fra ca kl 11 - 20 på kvelden. SÅ kommer jeg til poenget ;) :Vi hoppet i bingen når jeg kom hjem fra turen lørdag kveld ca kl 22.30 - i teorien så burde vel egget da være dødt? (lever vel bar ei i 24 timer). NÅ sitter jeg her å venter på tr som jeg hadde regnet med kommer på sønd. Idag begynnte jeg å blø litt friskt blod,,så litt brun aktig utflod..og så stopp!!??? Det kan vel ikke være en festeblødning - er ikke det så og si umulig? Nå skal det sies at jeg muligens har litt hastverk og at ikke tanta har fått satt igang ordentlig,,,men måtte bare høre med dere.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann alle sammen...:-)

Nurket, på pernille info står det at mange kjenner el, men man kan ikkje sei ka man egentlig kjenne. kan være når det åpner seg, eller krampan i egglederen som skal lede egget nedover etc....Så hvis du kjenne krampan før eggleder slipper egget så kan du fortsatt ha hatt tid på deg...Kan du ikkje?

Eg trur du skal teste eg...sia det e 14 daga sia...

Ellers tel dokker andre...hei og hallo...:-)

Snakkes meir i morra trur eg, skal finne senga no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sanna :)

Jeg tror kanskje jeg var litt tidlig ute,,kom litt mer nå så det er enten noe kluss etter sa eller mest sannsynlig tr. Håper jeg er i rute ihvertfall.

 

Lykke til videre og takk for støtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært en ting Nurket etter å ha saumfart innlegg på BIM- nettopp at ingenting er umulig!!! Ta en test, det er det beste. Selv om du ikke får SIKKERT svar får du ihvertfall en indikasjon.:)

 

Arytai- hvilken fertilitetsmonitor bruker du? Jeg har gjort stor innkjøp på billigtester og har bestilt den der Donna Saliva. Nå skal det bli baby før bryllup!!!:) Så du hadde det kjekt hos svigers? Jeg snakka med ei i lunsjen i går som sa at ingen hun kjente hadde godt forhold til svigermora... eller- det vil si utenom meg da.:) Er såååå glad for at vi har et fint forhold. Gleder meg som en unge til å dra nordover neste helg.

 

Jeg snakket med gyn på mandag. Hun hadde jo planen klar for meg hun- uten at jeg hadde spurt om det. Jeg må si at jeg er så heldig som har funnet hun der! Neste gang jeg får positiv test skal jeg ringe rett opp til henne. Hun skal sykemelde meg de ukene det bruker å gå galt og gi meg noe vaginalt progesteron og Albyl E. Hun hadde diskurtert meg med en overlege. Jeg er imponert og veldig veldig glad! Ikke sikkert at det funker, men kan være greit å prøve.

 

Jeg er på dag 51 i syklus. Misunner dere litt som har mens og normal syklus. Neida- ikke misunner- det var feil ord. Jeg er glad på deres vegne og håper at spiren sitter denne pp. Jeg skal begynne på akupunktur etter sommerferien. Tror jeg må fjerne noen blokkeringer.:)

 

Nurket- hold oss oppdaterte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har en flink gyn då :) Utrulig kjekt å få så bra oppfølging!

 

Las om ei inne på 1 trimester.. ho hadde og gått på progesteron (trur eg det va) og ho venta tvilling?! kan det ha sammenheng?! blei nyfiken på det :)

 

Ho hadde fresten og mista 3 ganga i sa... så e jo veldig godt mulig at det funka :) det kan jo være grunn te at man mista!? at man produsera for lite progesteron?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Du har vært utrolig heldig med gynekologen din må jeg si:)

 

Jeg har den der donna saliva. Har brukt den siden ett par dager etter tr-slutt. Fikk el slim i går men ingen utslag på monitoren enda. Er på dag 11 nå i syklusen.

 

Men jeg skal fortelle dere noe jenter.

Vi har sånn halvveis bestemt oss for å vente 1-2 år med å bli gravid. Når jeg sier halvveis så mener jeg at sambo har lyst å vente siden han skal ta etterutdanning som går over to år og at jeg har søkt sykepleien og kanskje blir å gå der eller ta ferdig førskolen fra høsten av. Jeg har jo selvfølgelig ikke lyst å vente med å få barn men kan jo ikke tvinge han:) da får vi jo barn på feile premisser og da kan det fort gå galt med oss som par.

Meeen han er inneforstått med det at tiden går og vi er voksne og jo flere år over 30 jeg blir jo vanskeligere kan det bli å få barn.

 

Jeg kommer fortsatt til å følge dere og jeg kommer også til å følge el men foreløpig blir det med det.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg føler i forhold til dette men vi må bare ta det som det kommer:) jeg vil jo ikke miste min kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan forstå du blir frustrert over å ha dobbelt så lange syklusa...:-(

Eg har tru på akupunktur.

Godt helsepersonelle alfa og omega, vi fikk kjempe bra oppfølging på ullevoll da vi va der etter SA. Håpe neste gang eg skal dit så e det samme folkan, men langt hyggeligar ting vi e der førr...:-)

Bra du ikkje bi heilt borte Arytai, Eg e nesten blitt avhengig av denna tråden vårres..:-)

Veit heller ikkje ka eg ville gjort om gubben blei borte nei..:-D

Ellers så e eg vel på dag....6 i syklusen(måtte sjekke) neste uka bi det vel el....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det må være en felles beslutning det å få unga!... det kan jo være greit å bli ferdig med utdannelsen...

 

bra du ikkje forlata oss! Er heilt avhengig av den tråden vår eg og :)Godt å høyre at du va fornøgd med ullevåll..høyrde så masse neg om dei stund her inne på BIM!... Men eg va og kjempe fornøgd med dei møta eg hadde med dei... spes då eg hadde utskrapning!

 

har ikkje noko El slim her enna heldigvis! satse på at det blir noken daga te det kjem... har ikkje fått kjøpt el testa.. så trur det blir en PP uten det... apoteket her heime hadde seff heller ikkje! er vel på dag 10 i syklusen i dag trur eg... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...