Gå til innhold

Se hit strikkere, trenger hjelp ang avfelling! haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg er midt i arbeidet.. strikker kjole.. jeg fellet av de to første maskene ved å strikke to masker rett for så å felle av. Men hva med midt i arbeidet? oppskriften sier jeg skal strikke 31 rette masker, og så felle av 4 masker. Jeg har strikket 31 masker nå. Men skal jeg da strikke to nye masker og bruke dem til avfellingen eller bruke to av de siste 31 maskene jeg allerede har strikket?? håper noen forstod den og kan hjelpe litt;p

Skrevet

Sa litt feil.. Jeg mente jo å si bruke fire(ikke to) av de 31 maskene eller ikke:)

Skrevet

Jeg forsto ikke hva du mente med avfellingen i begynelsen. Srikker du en kjole på rundpinne eller strikker du frem og tilbake på to pinner?

Når du skal felle av i midten av kjolen mener du da til hals?

Som regel om du skal felle midt i ett arbeide er det for enten hals eller knappestolpe og om du da skal felle 4 masker skal du: Strikke 31 masker, to rett sammen, legg masken du da får tilbake på venstre pinne, strikk to nye masker sammen og legg den nye masken tilbake på venstre pinne, gjør dette til du har felt 4 ganger slik og strikk videre 31 masker.

Du får se om dette blir rett.

Skrevet

Hei, fant ut av det men takk for svar:-)

Skrevet

Strikker kjole på rundpinne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...