Gå til innhold

Reise til Alanya eller Side?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Alanya. 2 år på rad da jeg var 17 og 18 år. Partysted uten like. Hvor barnevennelig det er, kan jeg ikke si noe om, men det hadde nok ikke vært plassen jeg hadde tatt med meg lillemor på ut i fra hva jeg forbinder med stedet. Side er mer familiested så vidt jeg vet.

Husk at det er glooo hett i tyrkia! Vi var der i starten av august, og da var det over 50 grader der!

Skrevet

Side definitivt. Var der med Jakob i mai. Nå er det akkurat perfekt temp der. I slutten av juli og august er det for varmt å dra med bebis, men frem til da er det supert.

Vært i Side maaaaaaange ganger og det er et koselig familiested med hyggelige restauranter og strender. Vil anbefale Side Resort som hotell. Det ligger litt utenfor strand/byen men kun en trilletur unna. Det er Ving hotell og er populært for barnefamilier/mye aktiviteter ol.

Alanya er party party og 100 ganger større enn Side. Ville absolutt ikke dratt dit med barn nei.

Skrevet

Kom fra 2 uker i Alanya på lørdag, hatt en topp ferie!!! Anbefales!!! Har bodd der i 2 år som reiseleder, så naturlig valg. Men skal sies at det er en stor by og mye liv og røre (merker selvsagt ikke party når man ikke går i partyområdet). Tyrkerne er herlig barnevennlige, tok gjerne vogna og trillet lille sønnen vår på 5 mnd mens vi spiste i fred (innen synsrekke selvsagt). Godt sted å være! Side er jo mindre, og kanskje mindre aktivitet? Alle steder i Tyrkia er bra!!

God tur!!! (",)

Skrevet

Helt enig i at de er utrolig barneglade der nede. Er selv gift med en tyrker og derfor selvfølgelig et naturlig valg for oss. I Alanya er det sikkert også steder der det er roligere, jeg har ikke vært i hele byen:)

Deilig med barnevakt når man spiser hehe. Og så var jo alle så opptat av at han var halvt tyrkisk (pappan var ikke med denne gangen), men mange gjettet det faktisk hehe. Veldig hyggelig folkeslag:)

Skrevet

da ville jeg valgt side

eller hva med antalya?

Skrevet

Side er jo kategorert som barnevenlig og passer utmerket til barn.

Var der selv når jeg gikk gravid å det var mange familier der med små barn. Vi snakket med reiselederen som var litt i side,antalya og alanya og hun sa at side er den roligste plassen og der det er størst mulighet for å møte andre fam. med barn på samme alder og hvis en vil ha fest så kan man finne det og men det er ikke like mye ute liv som de andre plassene,men jeg vil tro at det ikke er festene som bringer dere til en av plassene=)

lykke til med valget å go tur=)

Skrevet

Oi.. jeg vil overhode ikke anbefale noen av plassene. Jeg var 2 uker i tyrkia da jeg var 1 mnd påvei. I side.. en liten søt by. Men FULLL av mas å tyrkere. Har du småbarn ville jeg ALDRI reist til tyrkia.. Var selv der som barn. Liten sikkerhet, og dårlig hjelp å få visst ulykken er ute.

Reis hellas, Kypros eller Italia Bedre land for små.

Skrevet

hei!

jeg har vært i både alanya og side, og jeg anbefaler side mest. et veldig koselig familiested, uten alt for mye trafikk og støy. Masse koselige handlegater og fine strender. i Alanya er og det veldig fint, men det er jo en mye større by. så vi holdt oss mest til hotellet siden vi hadde med barn og da koste vi oss masse! vi lå på et hotell som heter Pascha bay, og det var super fint!!! og lå 10 min utenfor byen, så det var passe :) Tyrkia er uansett et flott land i reise til og vi skal tilbake, denne gangen drar vi til Side igjen :) God ferie!

Skrevet

At det er liten sikkerhet og dårlig hjelp om ulykken skulle være ute er bare tull. Tyrkia er kjent for å ha en av verdens beste leger og de er veldig seriøse spesielt når det gjelder småbarn. Har du erfaringer på dette eller er det bare noe du antar Miss_L? Har selv vært dårlig i magen der nede og vært hos en landsbylege som faktisk tok ultralyd av magen og sjekket grundig.

Kan være enig i at spesielt selgerne kan være masete og innpåslitne, men jeg har da vært i Hellas og Spania og syns de var minst like ille der. Om du kommer med barn er alle mest opptatt av barna uansett og det er jo bare koselig.

Skrevet

Jeg svarte deg i går på innlegget ditt på skravle, men vil bare komentere innlegget om at det er lite hjelp og få der.

Det er langt i fra min erfaring.

Var der(Side) i fjor sommer. Og havnet selv på sykehus. Fikk utrolig god hjelp. Legene kom ofte innom, og undersøkte ofte. Sykepleierene var også veldig behjelplige(selv om de hadde litt språkproblemer, ikke legene da).

Sambo er veldig plaget med halsbetnelse, og fikk det selvfølgelig da vi var nedover. Også han fikk god hjelp. Han ble frisk etter et par dager motfor 7-14 dager hjemme.

Vi lå også på et hotell hvor det var lege daglig. Så jeg følte meg veldig trygg på at vi ville få den hjelpen vi trengte:)

Som jeg nevnte i det andre innlegget ditt, så liker jeg Side best. Et fint sted og reise med barn:)

Skrevet

Jeg har vært en god del i Tyrkia siden jeg var liten, blandt annet vært mange manger i både Side og Alanya. Jeg likte meg best i Marmaris, det er helt nydelig der, barnevenlig rolig og stille- og kjempe flotte omgivelser. En perle!

Jeg har fått Alanya opp i etter sist gang, ordentlig party by, skittent og ekkelt. Så da hadde jeg gått for side:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...