Gå til innhold

Hva skal til for å få planlagt KS??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest yrild

Hei ... tror nok du får ekstra oppfølging når du føler det så sterkt, bare vis at du er redd til jordmor :-)

Et keisersnitt innebærer høyere risiko for mor og barn... så jeg håper at du får roet nervene så du kan (hvis du kan da, det vet man jo aldri) føde vaginalt.

Lykke til

klem

Hei.

I mitt forrige svangerskap hadde jeg også angst for å føde vaginalt. Dette gikk over og jeg gledet meg til å la kroppen min gjøre den jobben den var bygd for. Det vil absolutt hjelpe å snakke med noen. Og husk at du ofte hører skrekk historier, men de aller fleste har en fin opplevelse ved en fødsel. Jeg gleder meg alt til neste. Det er en fantastisk opplevelse. Bare hør på de signalene kroppen din sender deg. Snakk med jm om de mulighetene du har til smerte lindring. Jeg fødte helt uten og det gikk fint. Men vi er jo alle forskjellige. Men du vil kanskje føle deg mer rolig, når du kjenner alternativene dine. Alt nytt er jo litt skremmende, og som en førstegangs vet man jo ikke hva man kan forvente. Håper du får noen du kan snakke med, og at du klarer å nyte svangerskapet uten angsten for hva som venter deg ved en fødsel.

Håper dette hjelper en smule da :)

Lykke til.

klem

Tusen takk for fint innlegg, Snart 2 barnsmor :-) Vet jo at en vaginal fødsel er til det beste for alle parter, men greier liksåm ikke se for meg at jeg skal føde allikevell..

Litt av grunnen til angsten er at min mor har bare født store barn med stort hode, og min samboer var en slomp på 4,8kg. Og så har det seg slik at mamma er høy (177) og grov bygd, og jeg er lita og tynn...(vet ikke hvor jeg har arva de genene fra, men). Og jeg er livredd for at jeg blir tvunget til å føde en på 4kg!! Så jeg håper at jeg kan få en bekken vurdering i tillegg, siden jeg ikke har noen å sammenligne meg med kroppslig... + at jeg er så sykt naturveik, å vet ikke om jeg er i stand til å jobbe "med" kroppen under en evt. fødsel... :-/

Håper jeg kan få hjelp av jordmor!! :-)

Vet at det er utrolig vanskelig å se for seg. Helt til en mnd før termin ville jeg ha ks. Men så snudde det helt. Angrer ikke i dag.

Du kan få vurdering av bekkenet, spess ettersom du er ganske lita. Men små damer har jammen muligheten til å føde store barn. Moren min er 160cm, og 50kg. Og jeg var en STOR baby. Men jeg var nr 2 og fra hun kom inn på sykehuset til jeg var ute tok det 1,5 timer. Lege og jm tar vurderinger.

Jeg er også utrolig veik. Og smerter er ikke helt min greie. Skremte jo sambo nesten fra vettet på forhånd. for jeg reagerer med sinne på smerter. Fikk en krampe tidlig i svangerskapet og jeg gråt og var helt fra meg. Men jeg overrasket meg selv og han med å være kjempe rolig. Hadde veer i 24 timer, men var kunn på sykehuset 3 timer før hun ble født.

Og husk at for mange så hjelper det med smerte stillende.

ikke vær redd for å spørre om alternativer. Bestill en dobbeltime hos jm og snakk om ALT som bekymrer deg. Det er det de er der for. Ta gjerne med samboer også. Han er sikkert till engsterlig han også.

Det var i allefall min. Hehe. Men han var en kjempe fin støtte. Han overrasket oss begge han også.

Masse lykke til.

klem

Håper det snur for min del også, men har dårlig tro for det foreløbi... Hehe... Jeg er 167 og knappe 50kg, så jeg vet liksåm ikke åssen dette vil gå.. hehe.. :-p Er så slitsåmt at jeg går rundt å tenker på den førdømte fødselen hele tia.. Hver gang jeg snakker med mamsen i telefonen, så ender det bestandig med at vi snakker om fødselen... Så gleder meg virkelig til å begynne hos jordmor.. :-) Håper hun kan hjelpe meg... :-)

Tusen takk for de fine innleggene, hjelper å få høre at det er flere som har vært i samme situasjon, og at de fant en løsning til slutt.. :-)

Klems :-)

Annonse

skjønner at det er skummelt å tenke på fødselen, men det er jo en liten stund til enda. jeg har hatt to akuttt keisersnitt, så jeg skal planlagt keisersnitt nå jeg gruer meg til det,pga kan ikke løfte noe tungt på 6 uker blir tøft når du har en 2 åring løpende rundt, større fare for infeksjon. ville ha født vaginalt hvis jeg kunne. selvom din mor/ svigermor har født store barn trenger ikke du gjøre det. min mor og mine søstre har født hvor alle var over 4 kg. mens jeg fikk en liten en som var 3,5 kg jeg trodde jeg også skulle få et stort barn, men jeg er lavere enn deg, jeg er 1.63

Hallo. Prat med jordmor og besøk føden og snakk med dem og. Jeg er 160cm og min første unge var nesten 4kg. De neste var mindre, men tror jeg kunne født større barn og. Er spinkelt byggd. Undersøk med føden hvilke smertestillende du kan få. Og vær ikke redd for å prate om fødeangsten med jordmor og sykehus. Og som tidligere nevnt det er ofte skrekk historiene som blir pratet om. Ja og som vi som skal føde husker. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...