Gå til innhold

Jeg skal ha eksamen i bedriftsøkonomi...jeg klarer ingenting i det faget! :( Hva gjør jeg?


*Urolig*

Anbefalte innlegg

Har jobba med det siden januar, men får det ikke til. Skjønner det ikke. Eksamen i neste uke :(

Jeg vil ikke!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde bedøk eksamne nettopp, og jeg sliter veldig med det faget. Spesielt regnskapsdelen. Gikk ikke kjempebra, men har du en uke til på deg, kan du få gjort mye. Anbefaler deg å ikke lese, men kun løse gamle eksamensoppgaver og se på gamle sensorveiledninger. Hva er det du sliter mest med? Hjelper gjerne om jeg kan=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestem deg for at dette skal du klare! Få tak i gamle eksamensoppgaver med løsningsforslag og løs dem. Hvis det er flere som sliter i faget, sett deg sammen med dem og løs oppgavene sammen, da skjønner kanskje en noe og en annen noe annet, så kan dere hjelpe hverandre. Kanskje det er noen du kjenner som er ferdig med faget og som kan hjelpe deg å forklare ting? Ellers hadde det helt sikkert vært veldig bra for deg å få hjelp av en du studerer sammen med som er flinkere enn deg, men regner med de heller vil lese selv enn å hjelpe andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et skikkelig skippertak med tidligere eksamensoppgaver. gjør de om og om igjen. Det funker bra! og pugg formler. DG, DB, NP osv... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regn eksamens oppgaver. har akruat hat eksamen og oppgavene var nesten helt like som de tidligere eksamensoppgavene.

dette fikser du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 gamle eksamensoppgaver som jeg tenkte å løse...men har ikke fasit og her helt fjern i dette, så vet ikke hvordan det går å løse oppgavene :(

 

Takk for råd! Håper de gamle eksamensoppgavene ligner på de vi får !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sliter igrunn mest me alt! Men kalkyler etter bidragsmetoden og dekningspunktanalyse er noe jeg tror vi får :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du går in på BI.no så finner du eksamensoppgaver med fasit

du kan jo se om de ligner på dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekner med du får bidragskaljyle, og rekne ut dekningsbidreg, dekningsgrad, nullpunktsanalyse, enhetsdiagram, rekne ut bruttofortjeneste i kr og %, og en hel masse posteringer.

 

Bidragskalkylen (som man lager fra en selvkostkalkyle) er egentlig ganske grei når man har gjort det et par ganger. Gjør du den riktig har du utgangspunktet til å rekne ut DG og hvilke produkter som er mest lønnsomme for bedriften.

 

Bare fyr løs med spm, så hjelper jeg gjerne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn du er Cherry coke :) Jeg har en del jeg lurer på. Kanskje jeg kan spør deg i morgen? Fant ut det var på tide å legge fra seg bøkene for i dag!

 

God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...