Nullenusken Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har prøvd å bli gravid i 2 år nå, og har ennå ikke klart det, men håper det fungerer snart... Men samtidig så holder vi på med å planlegge neste års ferie! Vi har nemlig tenkt å reise til Thailand neste sommer, men hvordan går det hvis jeg har blitt gravid da? Vi skal til en øy som ikke har malaria forresten... Kan man ta alle vaksinene og også imodium osv når man er gravid? Hvordan er det eventuelt å dra med et spedbarn?
Runemor Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Hei. usikker på hvordan det er med vaksiner, men tror de er forsiktige med å gi vaksiner som er bassert på virus til gravide da de ikke vet noe om hvordan det evt påvirker fosteret. Men imodium fikk jeg beskjed om ikke å ta. Fikk anbefalt idoform i stedet siden det er bassert på naturlige mage- tarm bakterier(tror jeg det var), og dermed ikke er farlig. Håper du ble litt klokere, men anbefaler at du tar kontakt med lege for å være på de sikre siden. Lykke til med prøvinga, og god tur!!
Berta_78 Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Hei du! Har vært masse i Thailand, og aldri tatt en eneste vaksine. På øyene er det lite å pådra seg, i verste fall får du en skikkelig magesyke. Hvis du er gravid på reisen, må du bare være flink og ta forhåndsregler :-) Bare bestill og kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå