Gå til innhold

Grill: Stor eller liten? Dyr eller billig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe kulegrill, men hva skal jeg velge??? Man får jo griller fra kr. 100,- til kr. 2000,-. Er de dyre mye bedre? Hvilken størrelse er best? Er 47cm for lite eller er 57 cm for stort for en famile??? Noen med grillerfaring her som kan gi gode råd???

Skrevet

Om du skal ha en grill som er "en sesongs" holder det med en billig sak.

Men vi har vært veldig fornøyd med vår Weber kulegrill som vi har på hytta. Den varmer perfekt - og er stabil og solid. Koster rundt 1000 lappen (men er noenganger å finne på tilbud)

Gjest irismor
Skrevet

Har hatt en kulegrill til 99.- som holdt ut i 5 år =)

Har nå en weber grill til 900.- (har fått) den har vi kun hatt i 1 år så jeg vet ikke hvor lenge den holder.

Men for oss (2 store og 1 liten + gjester) så holder det med en 48 cm.

Kjøper du en billig så kan du bytte den ut oftere. Kjøper du en dyr så føler man kanskje at man må legge litt mer vedlikehold i den pga prisen.

Skrevet

Hei Irismor. Synes du at resultatet blir bedre med Webergrillen? Er den lettere og rengjøre?

Gjest irismor
Skrevet

Nei egentlig ikke det vi har funnet ut er at mye av resultatet kommer fra grillkullet. Kjøper du billig kull på europris så freser å spytter det glødende biter over hele terassen. Tømmer man grillen når asken er kald og renser grillristen etter hver bruk så er en billig grill like fin.

Vi lot vår billige grill stå ute sommer som vinter. Weber`n synes vi liksom er for dyr til det. Så den blir pakket vekk etter kunstens alle regler =0) (mer jobb spør du meg)

Kjøp en billig nå og kjøp heller en weber når de kommer på salg til høsten når sesongen er over ;-)

Skrevet

Takk for gode tips :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...