Lellemor Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Noen som har erfaring med mollusker.. nest minstemann på 1 år og 5 mnd. er full av disse på underarmene og litt på mage og bak knær, tilogmed en på "lillemann" =( vet noen om noe middel som fjærner disse vortelignende monstrene?
Krusemynthe Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Finnes ikke noe middel, men legen kan fjerne dem. Det er de imidlertid litt lei, med mindre de blir betente. Molluskene skyldes et virus - og hvis jeg ikke husker feil - kan det bryte ut nye i opptil et år. Men så er det slutt og de forsvinner helt.
Lellemor Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 ja, det samme sa legen; at di kommer til å forsvinne innen ett år, men han har hatt dem siden han var 3 mnd.
jmedkjærlighetsbarnimagen Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 De er visst veldig smittsomme ved hudkontakt også, så du må prøve å unngå at ungene har kroppskontakt (vet det er VELDIG vanskelig og alle mine ble smittet etterhvert, men i varierende grad)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Min eldste datter hadde mollusker på tissen og i rompa da ho var liten. Jeg tror ho fikk det da ho var 1 1/2 år og det forsvant to år senere helt av seg selv. Jeg ble aldri smittet av det, selv om jeg kunne ikke unngå å ta på de fordi jeg måtte stelle henne den gangen ho brukte bleier hele tiden.
Venter på sommer,sol og barn Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Jenta vår hadde det i armhulen og nedover armen. Vi fikk en salve av legen vi skulle smøre på tre ganger daglig. Men hennes hadde blitt røde og irriterte, siden hun pirka på dehele tiden. Var redd det skulle gå brennkopper i de. Smurte veldig lenge med den salva (kanskje 3 mnd eller noe). Nå er de borte. Bare noen små blåaktige arr igjen. Husker selvfølgelig ikke hva den salva heter.... ;0(
ambumamma Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 bare ikke klem på de. Da er de veldig smittsomme, men skal ikke være det dersom de ikke væsker.
en av hver! Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Datteren min hadde det i kanskje 2 år. På hele magen og det ene låret. Noen ble skikkelig betente og klødde en periode. Smittet ikke oss i familien iallefall. Fikk et tips for en stund siden om å kjøpe Bacimysin reseptfritt på apoteket, den lille gule...brukte den lokalt på hver mollusk i ca 14 dager. Nå er de borte! Utrolig bra og effektivt! Hun har fått små arr etter dem, men de er ikke kommet igjen. Den første uka med behandling ble de veldig rød og irritert, for så å rett og slett bare forsvinne. Smurte morgen og kveld. Det er jo et virus, og bacimycin hjelper bakteriellt, men det funka uansett for oss. Lykke til!!!
MammaentilBastimusventerentil! Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Det finnes dersverre ikke så mange midler mot dette, de kan fryses, men det gjørd de sjelden på små barn- det gjør vondt og ofte hjelper det ikke en gang. Lillegutt her hadde mollusker i nesten 2 1/2 år, så plutselig ble de alle borte og har ikke sett noen siden. Nå har han bare sånne små kratere i huden der hvor det var store mollusker. Husk de smitter kun hvis det går hull på dem og de blør eller væsker. Jeg tok noen forhåndsregler som at lillemann hadde egne håndkler og at vi var nøye med håndvask når vi hadde smurt han, ellers ike noe spes og ingen andre her fikk det. Må legge til at legen vår sa at allergiske eller barn med eksem oftere fikk mollusker enn andre. Det stemmer i vårt tilfelle i hvertfall, masse eksem og om vi ikke smurte godt så dukket det opp mollusker der og..... så om han er tørr i huden så smør selv om det er mollusker der. Så kanskje dere kan forhindre at det blir fler. Og plastre når de væsker/blør. ) Lykke til, trøsten er selv om man blir gal når de er der, at de blir borte til slutt. ALLTID og da er man ferdig med de for godt.
babyloveyou Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Min datter har hatt det ca et halv år nå.. noen veldig betent. Veldig plagsomt. Min mor leste i et blad om noen som hadde hatt det ganske kraftig, med betennelse i flere. Hadde fått antibiotika kurer uten effekt osv De hadde kjøpt en krem på helsekost som hadde virket. Etter 4 uker var de helt borte. Marja Entrick medical krem het den. Var også god på kviser og munnsår. marjaentrich.no har ikke prøvd den selv, for da vi endelig fikk navnet på denne, begynte de å tørke inn av seg selv...
coradel Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Mi hadde det da hun var lita. Ble smittet i basseng, og det er den vanligste måten det smitter på. Derfor; IKKE dra i basseng med barn som har mollusker!! Jenta mi pirket en del på dem, slik at de gikk hull på, og pga dette fikk vi henvisning til hudspesialist, som fryste dem bort. Fort og smertefritt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå