Gå til innhold

Får du fri med eller uten lønn når det er planleggingsdag i barnehage/skole?


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Finnes det velferdsperm ordninger eller må man bare ta seg fri uten lønn? Noen som vet?

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs om du jobber i privat eller offentlig sektor, (offentlig sektor pleier å vere lønnet) eller om dere følger en tarriffavtale. Vi har krav på 14 dager velferdspermisjon i året. Det er denne men bruker når de har fødselsperm. Den er til å brukes til legetimer, tannlege osv. Sjekk med arbeidsgiver. Noen har lønnet velferdspermisjon, andre ikke.

 

håper det ikke ble for rotete.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men man kan vel ikke bruke av velferdspermisjon for å være hjemme med barn når det er planleggingsdag i bhg eller skole? Det har jeg aldri hørt om, og jeg har jobbet i systemet i offentlig sektor i 13 år. Tror nok ikke man kan regne med dette i offentlig sektor nei, men kan kanskje skje i noen private bedrifter. Har vært borti bedrifter med meget gode velferdsordninger for de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bedrift er det nedfelt i lokalavtalen at ansatte har krav på inntil to fridager med lønn når det er planleggingsdager i barnehager. Men det er et ekstra velferdsgode vi har i vår bedrift. Mannen min har ikke rett på tilsvarende, så hos oss er det jeg som blir hjemme når det er planleggingsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar det som en feriedag eller som en av sykedagene til ungene. Dette har min sjef sagt er OK! Har en super sjef!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Joda, i det offentlige har vi et antall dager velferdspermisjon som kan brukes til en del definerte ting (legebesøk, eksamen, flytting osv). Men ikke til planleggingsdager i barnehage/skole! Da må vi avspasere eller ta en feriedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen som får fri med lønn, men det er mulig noen enkelte arbeidsplasser har slike ordninger. Vi får dekket en dag med lønn ved tilvenning, men plandager må vi bruke avspassering eller ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...