Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd de nye lakseproduktene fra mills??

-grillpølse

-middagspølse

-boller

-burgere

Skrevet

Jeg har ikke smakt det, men skulle gjerne høre noens meninger jeg også før jeg prøver de. Jeg er glad i laks, men synes ikke de lakse-pølsene høres særlig gode ut..

Skrevet

har smakt burgeren jeg da, den kan anbefales. Men var litt vanskelig å finne ut hva man skulle ha som tilbehør. Endteopp med Grove burgerbrød, salat agurk rømme og sitron inni. mmmmm.....

Skrevet

Jeg fikk et par tanker da jeg så den reklamen for laksepølsa:

For det første, hvis man er ute etter en pølse, hvorfor da kjøpe en som er laget av laks, som smaker som pølse? Skjønner det med sunnhetsfaktor, men det fins også pølser av kalkun, kylling svin, som unektelig er nærmere det opprinnelige produktet, og antagelig like sunne som laksepølsa.

Hvis poenget er at barma skal lære å like fisk, hvorfor fjerne smaken og kamuflere den som noe usunt? Og hva slags prosesser må laksen gå gjennom for å smake som pølse?? Er det sunne prosesser, kunstig tilsetning etc? Er det noe fiske-næringsstoffer igjen i det hele tatt i disse pølsene etter transformasjonen? Hvis ikke, hva er da vitsen?

Jeg syns ikke dette hørtes ut som et bra produkt i det hele tatt og kommer aldri til å kjøpe det. Den idiotiske reklamen hjalp heller ikke :)

Skrevet

Jeg smakte på laksepølsa da de delte ut biter i smaksprøve i butikken for et par dager siden.

Med en gang synes jeg det smakte greit, smakte ikke fisk, men var ikke så god pølsesmak heller. Men så kom ettersmaken, og den var ikke god!

Forresten synes jeg heller man kan lære barn å spise fisk som smaker som fisk enn å prøve å lure i dem fisk ved slike produkter.

Skrevet

Og hvorfor i alle dager skal ikke barn like fisk uten at den ser ut som en pølse?

Jeg kan forstå at det var slik før, da fisk var billig og kjøtt var dyrt, og man spiste sild halve året, men nå?

Vi har fisk 4-5 dager i uken, og har aldri hørt ungene klage.

Det smaker ikke spesielt/vondt av fisk. Det er tvertimot en smak som mange barn liker.

Her er vi flinke til å variere, og bruker minst mulig ferdigprodukter. (Fordi jeg ikke tåler melk)

Skal vi en sjelden gang ha pølse vil jeg ha skikkelig pølse. Og da mener jeg slike deilige, feite middagspølser fra Gilde;)

Skrevet

Jeg syns laksepølsa hadde en bismak av fisk, så det var ikke mulig å kamuflere fiskesmaken helt. Den var helt grei, men så dyr at jeg kommer nok ikke til å kjøpe den igjen. Dessuten liker vi alle fisk her i huset.

Skrevet

Foreldres ansvar å lære ungene å like fisk. Lager man til fisk på rett måte så smaker det himmelsk godt, alle mien tre unger ELSKER fisk og vil hellr ha det en pølser og pizza, spiser en eller annen variant av fisk minst 3 dager i uka.

Jeg lager fiskeburgere av sei og lyr, men de smaker fisk tross alt og med dertil egnet tilbehør.

Stekt, kokt, dampet, bakt...helst selvfisket eller fiska av pappa :)

Skrevet

Frister overhodet ikke. Pølse er pølse, fisk er fisk. Dette blir jo på ingen måte en hjelp til å lære barna til å like fisk, tvert i mot. Barn liker fisk når den serveres på en spennende måte, ikke når den er fordekt som noe annet. Naturlig mat er sunt og godt, men mat som er bearbeidet til å være noe annet enn det er frister ikke.

Skrevet

Fiskepølse har jo eksistert leeeenge. Det er jo fiskepølse man får når man spiser fiskepinner i pølsebrød. En aldri så liten slager da jeg var liten.

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve denne laksepølsa til uka jeg:) Syns bare det er positivt at den smaker pølse for jeg klarer virkelig ikke smaken av fisk.

Fiskegrateng får jeg i meg, men det er det.. Da tar jeg liiite fisk i, men mye makaroni. Så håper denne pølsa virkelig smaker pølser! ;D Woohooo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...