meg & to små vampyrer Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Skal man da ha de i vann blandet med white spirit? Husker ikke siden sist jeg malte jeg...
meg & to små vampyrer Skrevet 21. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2008 Ok. Takk. Men hva er da man setter pensler i vann etter da? Er det etter white spiriten kanskje?
Sivalur Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Hm, setter aldri pensler i vann jeg, dersom de har vært brukt til oljemaling? Hvis jeg skal male flere strøk, så tar jeg gjerne bare penselen i en plastpose mens jeg venter på at strøket tørker (et døgn eller hvor lenge). Når jeg er ferdig kaster jeg den... kjøper ikke de dyreste penslene da. Har du malt med vannmaling kan du rense penselen med vann, da trenger du ikke white spirit.
Sivalur Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 (mente oljebasert maling og vannbasert maling, sånn for ordens skyld..)
meg & to små vampyrer Skrevet 21. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2008 Ja, jeg skjønner. Kanskje jeg skal spørre den personen som drev med det vanngreiene da. Til oljebasert maling forøvrig. Om hvorfor. Og så fint at det holder å rense med white spirit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå