Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #51 Skrevet 22. april 2008 Nå har jeg erfaring fra barnevernet, som ansatt. 1. Barnevernet er aldri ute etter å ta noen, de foreldre som tror at barnevernet er ute etter å ta dem bare på faen har et et alvorlig problem med selvinnsikt. 2. Det har definitivt skjedd saksbehandlingsfeil fra barnevernets side, men det tilhører sjeldenhetene. 3. Fakta: barnevernet mangler ressusrser, ressursmangel er faktisk et stort problem. Barnevernet får ikke fulgt opp alle som trenger det i god nok grad, og det finnes ikke midler nok til alle de hensiktsmessige tiltakene som kunen vært igangsatt. 4. Barnevernet foretar ikke ukentlige besøk pga rot. Da må det isåfall være så helseskadelige forhodl på grunn av skitt og møkk at huset hadde egnet seg i programmet ekstrem rengjøring. 5. Jeg har opplevd foreldre som har systematisk misbrukt sine barn på det groveste og filmet det. Likevel hevder de at alt er barnevernets skyld, de er uskyldige, og alle i barnevernet er inkometente idioter. Det er ganske trist.
Gjest Skrevet 22. april 2008 #52 Skrevet 22. april 2008 "Jeg har opplevd foreldre som har systematisk misbrukt sine barn på det groveste og filmet det." OG FILMET DET???!!!! .... Jeg hater mennesker.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #53 Skrevet 23. april 2008 Nei,barneverenet gjør svært lite godt,av og til klarer de faktisk å redde et barn,men tror de gjør mer vondt enn godt. Har selv vært borti barneverent. De ønsket å ta mitt kjære barn i fra meg,jeg forstod og forstår fortsatt ikke hvorfor. De kunne henge seg opp i at jeg ikke strøk buksene til ungen og genseren. Jeg bodde en plass der ikke var en lagringsbod (leide),men gangen var stor,så jeg satte noen esker i et hjørnet i gangen. Dette var helt feil i følge barnevernet. Det ble oppfattet som rot for barnet og kunne være skadelig. Det så ikke at eskene var fint stablet opp,men at det plutselig sto et tårn med esker i gangen. Vel,det ble jo advoakt osv i den saken da og gjett hvem som tapte så det sang,jo det var barenvernet det,men tror du dem gav seg,nei,de kunne jo ikke tape ansikt og prøvde seg igjen,men igjen klarte de ikke å nå frem. Nei,tror jeg skal være enig med en lengre oppe,de som blir barnevernspedagoger må ha et eller annet inni seg som de må få ut. De må på en måte like å sjefe og pirke borti folk og kose seg over at de gjør folk vondt.
EnMamma Skrevet 23. april 2008 #54 Skrevet 23. april 2008 Barnetvernet er først og frems til for å verne barna og for å hjelpe til. Hovedmålet er ikke å ta barna. Da vet man litt for lite om barnevernet hvis man tror det. Du snakker vel med dem når de er hos deg?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #55 Skrevet 23. april 2008 Dette er din subjektive opplevelse av en situasjon. Hvis du ikke evner å se at å stemple en hel etat, og alle barnevernspedagoger, på den måten du gjør er usaklig, sier det igrunnen mest om deg. Forøvrig er du kunnskapsløs. Barnevernet kan ikke permanent fjerne barn fra hjemmene sine. De har et regelverk å forholde seg til, og de fleste store avgjørelser tas hos fylkesmannen. Likevel hyler folk om at barnevernet gjør ditt og datt. Det er stakkarslig. Forøvrig sitter det tusenvis av takknemlige foreldre, barn og voksne rundt om i Norges land, som er glade for hjelpen, avlastningen, veiledningen og tiltakene de har fått tilbud om. Siden suksesshistoriene er vesentlig flere enn sinte historier fra foreldre, ofte uten selvinnsikt, sier det seg selv at mye av den kritikken som har kommet i denne tråden er virkelighetsfjern.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #56 Skrevet 23. april 2008 Off... blir rett og slett helt matt av enkelte folk her inne. "De er ute etter å lage ett helvete for foreldre og barn" Ja, særlig...Jeg er selv ett barnevernsbarn, har vært i fosterhjem og barnehjem fra jeg var 13, og jeg var rimelig føkka i hodet da...Nå er jeg godt voksen, og har selv en datter på 6 mnd., men har ALDRI hørt noe fra barnevernet. Og jeg har sloss sånn for at broren min som er 7 år yngre enn meg skal bli tatt vekk fra mamma, fordi mamma ikke er i stand til å ta vare på unger som er over en viss alder, siden hun er 12 år i hodet selv. Jeg har det alldeles strålende nå, samboer, barn, og begynner å studere til høsten. Hadde det ikke vært for barnevernet hadde jeg sannsynligvis sittet på Karl Johan og spurt om du hadde en tier til kaffe. Så jeg må si at barnevernet var redningen min. All ære til dem!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #57 Skrevet 23. april 2008 Til anonym 06:43 Jeg oppfattet deg som en seriøs person når jeg begynte å lese innlegget ditt. Tenkte at hvis det var slik du sa så synes jeg du har hatt et svært uheldig møte med barnevernet og den frustrasjonen skjønner jeg og den skal du få ha. Så kommer du til dette: "Nei,tror jeg skal være enig med en lengre oppe,de som blir barnevernspedagoger må ha et eller annet inni seg som de må få ut. De må på en måte like å sjefe og pirke borti folk og kose seg over at de gjør folk vondt." MEN I ALLE DAGER DA? hvordan er det mulig å komme med et slikt utsagn?? Hvorfor skal din uheldige opplevelse ødelegge for alle barnevernspedagoger i verden. Det sier mer om deg enn barnevernspedagogene iallefall!! Leste du ikke innleggene hvor folk ikke vet hvor de skulle vært uten barnevernet og pedagogene??? Nei jeg skal avslutte her før jeg blir usaklig mot disse trangsynte, umodne og helt på tryne jævlig innleggene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå