Gå til innhold

Hvordan tenker jeg om bilsete når jeg har ikke bil?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har en sønn på åtte måneder. For tiden bruker vi maxi-cosi, men det er det jo snart slutt på.

Jeg har derfor begynt å lure på hva vi etterhvert skal skaffe oss. Men: Foreløpig finner jeg mest bilseter som er for folk som selv har bil - altså seter som enten monteres fast eller har et eller annet slags fastmontert "underlag".

Jeg har imidlertid bil, og kommer heller ikke tilå få det. Spørsmålet for oss er altså: hvilket sete på markedet er lettest å bruke i andres bil, i taxi etc?

Har noen noen gode erfaringer?

H.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Absolutt bakoervendt hvertfall, Britax Two Way Elite, Brio Zento, Akta Graco Cosmic (den gamle modellen + Comfort) og Akta Graco Duologic er enkle å montere, men det enkleste er seter uten forankringsseler, kun med støtteben, f.eks. Duologic, for det er selene som tar lengst til å montere :-) Støttebeinet til Duologic kan bare klikkes på plass og sitter som støpt med seler eller isofix, anbefales dersom dere ofte bytter bil..!

• 4 uker senere...

Hei! Vi har heller ikke bil selv, og var en tur på Barnas Hus med kriteriene: Trygg - bakovervendt - lett å montere - lett å frakte (lett) og endte sammen med en dyktig butikkansatt opp med Britax Two-Way Elite (9-25 kg). Nå har vi brukt den på en lengre biltur og er så fornøyd! Jenta vår satt veldig behagelig og stolen satt bom fast i setet. etter å googlet litt ser jeg også at den har kommet veldig bra ut i tester. Den er ikke av de aller dyreste heller, vi betalte 1999 (tror jeg), men nå lurer jeg på om det er tilbud på Fru Lyng (typisk vår flaks forresten...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...