Gå til innhold

dere som har hatt bekkenløsning før?!...

Anbefalte innlegg

jeg har vært plaget med bekkenlåsning siden jeg var 15-16 år... bare noen uker etter jeg ble gravid kjente jeg murring/litt smerter i bekkenet... er ikke det veldig tidlig?! var bare da 6 uker på vei eller noe....

jobber i en bolig for barn med funksjonshemninger... mange løft og mye stell... så er litt redd for at jeg kommer til å få bekkenløsning...

hva er de første symptomene på bekkenløsning?...

Fortsetter under...

Jeg har akkurat fått kjenne bekkenløsning på kroppen for første gang. Er i uke 27 nå. Jeg har vondt i nedre del av ryggen og smerten ligger som et tykt belte rundt nedre del av magen. Kjenner også stikking i underlivet og er kvalm.

Det første jeg opplevede før smertene kom var at kroppen min protesterte mot at jeg satt på kafe lengre enn 30-60 min, da måtte jeg gå en tur. Vle sliten i ryggen og magen. Vet ikke om dette er til hjelp men, slik opplevde jeg det..

jeg har hatt bekkenløsning i begge svangerskapene..

det begynte med en isjas lignende smerte på siden av rompa og nedover i låret...senere flyttet det seg også fremover under magen...

jeg jobber med psykisk utvikl.hemmede og fikk ikke lov til å jobbe etter uke 5 faktisk....

jeg ble gravid i 2003 men det endte med ex.u. Allerede da fikk jeg isjias-smerter nedover det ene benet. Men så gikk det litt over da jeg opererte. Jeg ble gravid igjen 12 uker senere og i uke 6 kjente jeg første bekkensmerte. Først gikk jeg til forskjellige leger, men ingen trodde på meg og beskyldte meg for å prøve å fuske til meg sykmelding. Så kom jeg til en ordentlig lege i uke 18 og han tok vare på meg. Jeg prøvde alt (fysioterapi, vanntrening, manuel terapi, massasje) og ingenting fungerte. Jeg gikk på krykker i ca 5 mnd. jeg har slitt med bekkenet siden den gang, og har vondt hver gang. Det siste året har jeg vært gravid 4 ganger (mistet hver gang) og har hatt vondt absolutt hver eneste dag. Jeg er nå gravid igjen i 6+4. Denne gangen går jeg til akupunktur og selvom jeg har litt vondt innimellom når jeg gjør ting jeg vet at ikke funker for bekkenet føler jeg at det er mye bedre - endelig. Dette var omtrent det eneste jeg ikke prøvde sist, og jeg skulle ha begynt med dette for lenge siden. Jeg vet ikke hvordan det vil være lenger ut i svangerskapet (hvis det går denne gangen), men uansett så har det hjulpet meg betraktlig nå.

god bedring og lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...