raillkatta82 Skrevet 8. april 2008 #1 Del Skrevet 8. april 2008 Sitter her og gråter nå og har det helt ille. var på ny Gu i dag for å se om den lille hadde vokst i magen og kanskje få en skikkelig termin. Han regnet med at jeg var rundt 9 til 10 uker på vei. MEn inni magen hadde sekken som den lille skal ligge i vokst men han kunne ikke finne noe foster inni den. Skal på sykehuset i morgen til flere undersøkelser og eventuelt utskrapning. Han mente at jeg kunne ha en MA. Jeg gruer meg så voldsomt, Er så redd for å håpe men er redd det ikke er noe håp i det hele tatt. Jeg mener selv at jeg har kjent bobler i magen akkurat som jeg gjorde med nummer 2. Men det kan jeg ikke ha gjort, Har det helt ille nå og lurer på om noen kan fortelle meg hvordan en undersøkelse på sykehuset fungerer og evt utskrapning. HAr ikke hatt antydninger til blødninger og trodde alt var i skjønneste orden. Så feil kan man ta.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137402063-trenger-bare-%C3%A5-t%C3%B8mme-meg-litt-og-kanskje-f%C3%A5-noen-svar/
Funnet-håpet -igjen Skrevet 8. april 2008 #2 Del Skrevet 8. april 2008 Hei kjære du... Stakkar, fikk så vondt av å lese innlegget ditt, jeg skjønner så godt hvor fælt du ahr det nå... Vet ikke om jeg kan hverken berolige eller gi deg svar, men kan si det lille jeg har erfart. Da jeg kom på sykehuset med blødninger og smerter, tok de innvendig ultralyd. Dette var helt smertefritt fysisk... Jeg måtte ha en utskrapning, og den foregår i full narkose. Hadde omtrent ingenting vondt etterpå, og kunne dra hjem senere på dagen. Jeg forstår at det nok kanskje ikke er de fysiske smertene du tenker på, men hva de finner ut på undersøkelsene... Høres nok ut som om du har hatt en MA, men det lille håpet du har igjen kan ingen ta i fra deg før i morgen. Vil bare ønske deg veldig mye lykke til, skal tenke på dere i morgen. Ta kontakt om du vil snakke etterpå - vet hvor vondt dette gjør i hjertet... God klem, Monika Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137402063-trenger-bare-%C3%A5-t%C3%B8mme-meg-litt-og-kanskje-f%C3%A5-noen-svar/#findComment-137402425
majami Skrevet 9. april 2008 #3 Del Skrevet 9. april 2008 Hei du, Jeg har vært i samme situasjon som deg de siste to ukene... På tidlig-ul forrige fredag og onsdag for en uke siden, så de ikke noe fosteranlegg. Jeg ble henvist til Ullevål med engang, men legen der syntes egentlig at vi burde vente litt før vi konkluderte - og fikk ny time for ul og event. utskraping fredag som var. Legen som tok ul på fredag så noe i fosterposen, og mente derfor at vi burde vente litt... Så nå skal jeg tilbake igjen for enda en ny ul idag... De mener at det er en mulighet for at jeg er to uker kortere på vei enn menstermin (8+4) tilsier, og at de derfor ikke nødvendigvis er galt at de ikke ser noe. Jeg har heller ikke hatt antydning til blødninger, og føler meg litt sveket av kroppen min. Har tidligere alltid hørt at så lenge man ikke har blødninger og føler seg fin, så går det bra... Ja, så feil kan man tydeligvis ta... Min erfaring med sykehuset er veldig god. Alle jeg har møtt, både leger og sykepleiere, har vært hyggelige og snille. De har vært grundige og jeg har følt meg veldig trygg på dem. Undersøkelsene de gjør, er omtrent som en vanlig tidlig-ul. Ikke skummelt... Når det gjelder eventuell utskraping, er jeg også redd for dette. Alle jeg har snakket med beroliger meg, og sier at det ikke er noe å være redd for... At det er et enkelt inngrep og at man blir godt tatt vare på. Håper alt det beste for deg, enten du får gode nyheter idag, eller om du har hatt en ma. Du skal selvfølgelig håpe at det går bra, men forbred deg på at det ikke gjør det. Det er bedre å være litt ekstra mentalt forbredt på dårlige nyheter... Gode nyheter takler vi jo så mye lettere! Fortell meg hvordan det går uansett. Klem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137402063-trenger-bare-%C3%A5-t%C3%B8mme-meg-litt-og-kanskje-f%C3%A5-noen-svar/#findComment-137405798
raillkatta82 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 9. april 2008 Hei igjen Var på sykehuset i dag på ny undersøkelse og der viste det seg desverre at den lille var død og hadde vært det ett par uker. Jeg hadde ei fantastisk dame som gav meg så mange svar på de spørsmål jeg hadde og var ganske rolig da jeg gikk ut derfra. Hadde i tillegg med meg min fantastiske ektemann som hadde tatt seg fri fra jobb for å være med meg, og han skal også være med meg på sykehuset i morgen for å ta utskraping. Jeg har blitt sykemeldt i ei uke og har det etter forholdene veldig bra. HAr forsont meg med situasjonen og akseptert at det ikke blir noe baby denne gang, men det kommer flere barn senere og det blir det ikke lenge til! Men morgendagen kommer uansett til å bli tøff. Det er så godt med dette forumet her der man har noen som har opplevd det samme og vet hvordan dette er, man føler seg veldig alene når man er i en sånn situasjon og ikke har noen man kjenner som har opplevd det samme og dermed ikke kan sette seg helt inn i situasjonen.Mens jeg venter på neste sjanse får jeg kose meg med min herlige lille datter som er solstrålen i mitt liv og håpe at det neste gang er min tur til å få en baby. og til dere i dette forumet takk for at dere finnes, Klem Anette Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137402063-trenger-bare-%C3%A5-t%C3%B8mme-meg-litt-og-kanskje-f%C3%A5-noen-svar/#findComment-137411053
raillkatta82 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 9. april 2008 Heia du Jeg krysser fingrene for deg. Hold meg underettet på hvordan det gikk i dag Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137402063-trenger-bare-%C3%A5-t%C3%B8mme-meg-litt-og-kanskje-f%C3%A5-noen-svar/#findComment-137411075
majami Skrevet 10. april 2008 #6 Del Skrevet 10. april 2008 Hei igjen, Det var trist at det gikk slik. Håpet du skulle få gode nyheter. Men det er bra at også du opplevde å møte gode mennesker. Ting blir faktisk mye lettere av at man får god behandling og møter omsorgsfulle mennesker. Det gikk nok ikke så bra med meg heller... Hun kunne ikke se noe i fostersekken i går heller. Men hun syntes at de hadde sjekket med alt for korte mellomrom og at vi måtte vente for at det skulle utgjøre noe forskjell. Er enig i det, siden det visstnok kan skje at de ikke ser noe, hvis jeg er så kort som 6 uker og noen dager... (men i andre tilfeller har de vel ikke undersøkt så mange ganger som med meg nå...) Så jeg fikk time igjen den 21. Det var visst ingen vits med flere blodprøver, siden de ville viste "fin" stigning som alle de andre hittil... Fikk inntrykk av at hun syntes at det å ha et mikroskopisk håp også var litt for optimistisk... Jeg tror egentlig hun ville at vi skulle vente, slik at kroppen skulle få mulighet til å rydde opp på egenhånd. Så da skal vi vel leve i samme vakuum som vi har gjort de to siste ukene, i nesten to uker til. Det går egentlig greiere nå enn i begynnelsen, for nå håper jeg ikke lenger på at det skal gå bra. De har satt av tid til utskraping samme dag som jeg skal inn igjen på kontroll. Fortell meg hvordan det har gått idag - så vet jeg hva jeg har i vente... Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137402063-trenger-bare-%C3%A5-t%C3%B8mme-meg-litt-og-kanskje-f%C3%A5-noen-svar/#findComment-137419351
raillkatta82 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg var på utskraping i dag og det gikk greit helt til jeg skulle kle av meg klærne og legge med i senga for å vente på å bli kjørt opp. Da kom tårene men hadde min mann med meg og de var så utrolig fantastiske med meg. En dame tørket tårene mine og trøstet meg og det samme gjorde de oppe på operasjonsrommet. Ikke har jeg noe vondt heller og bare litt blødinger men veeeldig trøtt. Med tanke på omstednighetene så hadde jeg en veldig bra dag. Jeg ble tatt godt vare på og de var veldig omsorgsfulle. og dette er noe jeg nå kan snakke om uten å bli lei meg og ser istenden alle mulighetene. Det var faktisk got å få det overstått, og vite at det nå er endelig og kan begynne å prøve på nytt snart. Håper for din del at alt ordner seg og hvis det desverre ikke gjør det så håper jeg du treffer på samme type mennesker på sykehuset som det jeg gjorde for det lettet veldig dagen min og jeg gikk ut fra sykehuset innstilt på at neste gang går det bedre og gjør det ikke det så håper jeg at jeg treffer på de samme menneskene neste gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137402063-trenger-bare-%C3%A5-t%C3%B8mme-meg-litt-og-kanskje-f%C3%A5-noen-svar/#findComment-137421148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå