flypapir Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg har en hoven lympeknute eller noe slik på halsen. Har hatt det i tre uker uten å tenke så veldig mye over det. Nevnte det for noen kolleger i dag, og da de kjente på den sa de at jeg måtte komme meg til legen. Ble brått litt bekymret og ringte legen. Fikk time allerede i morgen.... Alle sier at jeg ikke skal bekymre meg osv, men blir jo allikevel bekymret. Er jo heller ikke vanlig at man får time hos legen så fort?! Kulen er i nærheten av mandlene, rett under kjeven. Den er ikke vond og jeg plages ikke noe av den. Er også litt hoven bortover kjeven (i følge en kollega...). Noen som har erfaring med slikt? Jeg er brått blitt ganske bekymret og gruer meg til legetime i morgen...
Makka Pakka Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jeg hadde en kul på halsen for noen år siden, men min lå litt lengere ned enn din høres ut til å gjøre. Min lå midt på halsen på høyre side. Jeg merket den når jeg svelgte. Kulen kom plutselig og var ikke vond sånn ellers. Det viste seg at jeg hadde en kul på skjoldbruskkjertelen (struma) og den måtte opereres bort. Blant annet for å sjekke om den var godartet eller ikke, og det var den jo heldigvis. Har vært frisk siden da. Det er absolutt bra at du skal til legen og sjekke den kulen din. Trøst deg med at det sannsynligvis er noe ufarlig men det er jo litt ekkelt mens det står på..
flypapir Skrevet 7. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2008 Takk for svar! Godt at kulen din var godartet.. Jeg vet jo at det mest sannsynlig går bra med meg og, men samtidig surrer jo tankene om hvordan det vil gå dersom det er noe galt osv. Men håper livet ser litt lysere ut etter legetime i morgen..
BlueDome Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 min farmor har det nå, en sånn kul på halsen.. det viste seg å være betennelse i en spyttkjertel eller noe.. krysser fingrene for deg , selv om det helt sikker er INGENTING !!
flypapir Skrevet 7. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2008 Takk.. Jeg har også vært inne på tanken om at det kan være en betennelse, men burde ikke kulen da være litt vond?!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Jeg hadde også slike kuler for noen år siden. Gikk til legen men han kunne ikke si noe om hva det var.?????? Ikke sjekket de det mer ut heller....så det jeg gjorde var å ta meg selv på en hvitløkskur.....og jaggu forsvant dem på bare noen dager :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Må bare også si at siden mine forsvant med hvitløk (hadde to stykker på samme siden) så var det nok en betennelse jeg hadde. Men som din kul så gjorde ikke mine vondt heller :-)
flypapir Skrevet 7. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2008 Hehe, da skal jeg gjøre det dersom de ikke finner ut av noe!
3 blå Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Jeg har nettopp vært igjennom operasjon av skjoldrukskkjertelen (struma) Legen min reagerte på at jeg hadde denne kulen på halsen og sendte meg avgårde til sykehus. Blodprøvene viste at jeg hadde for høyt stoffskifte, og vips ble jeg satt igang på tabletter. Dette er 1,5 år siden, og nå har jeg altså nettopp operert og livet ser mye lysere ut. Håper det ikke er struma du har, men om det skulle være det har de gode medisiner og i værste fall klarer de å fjerne den. Lykke til i morgen
Gjest Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Har du vært forkjølet i det siste? Jeg får slike kuler selv om jeg bare har en bitteliten anelse av forkjølelsessymptomer. De gjør ikke vondt heller. Bare når jeg klemmer hardt på de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå