Gå til innhold

Litt tårer, litt mer frustrasjon, enda mer smerter.

trude_fikk_tvillinger_mai08

Anbefalte innlegg

Har hatt småvondt i hoftepartiet siden uke 18, men de siste ukene har jeg forfalt skikkelig.

Kan ikke snu meg om natten, uten å klynke og felle tårer. Kan ikke sitte for lenge, for da "stivner" kroppen og hver skritt gjør vondt. Når jeg har holdt meg litt i bevegelse - og er varm igjen, går det bedre, men korstyggen gjør at jeg må legge meg ned like fort.

Verste er jo natta, hvor jeg må dyttes opp av samboer for å klare å komme meg opp. Bite meg i leppa for å holde skrikene inne.

Og likevel har jordmor sagt på hver kontroll at "bekkenløsning er det hvertfall ikke, for da kan du ikke sitte sånn du sitter" ( med ene beinet over det andre). Men hva kan det ellers være?

Natta i natt gikk som følger, med to doturer, fire timer søvn, tre gråtebølger før jeg gav opp og vugget meg til tven.

Sukk!

(skal til jordmor og deretter overlege i dag, så har tenkt å pushe litt - for så vondt er uutholdelig)

Fortsetter under...

Hei!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver....

Etter bare 2-3 timer med søvn i natt, vanskelig å snu seg i senga, og dertil flere ganger opp på toalettet, opp å spise osv.ender morgenen opp med tårer også for meg i dag...Nå sitter jeg her da og får slettes ikke sove enda jeg kjenner kroppen trenger hvile...så JA JEG KJENNER MEG VELDIG IGJEN I DET DU SKRIVER!

Ikke så lett å finne motivasjon når kroppen føles som en hvalross og humøret er så som så....,men tror vi skal greie oss ganske bra likevel jeg!Jeg har kommet til uke 36+4 i dag og ser virkelig frem til fødselen(trodde aldri jeg skulle glede meg til noe som visstnok skal være utrolig smertefult)

Håper du får tatt deg en god prat med legen din i dag og finner utav ting!

Jeg heier på deg!

Ikke at jeg er glad for at du har det slik, men fint å vite om flere i samme situasjon som har det nogenlunde likt.

Har du fått påvist bekkenløsning av jm eller lege?

Jeg skal hvertfall pushe litt på ( enklere når samboer skal være med, så hurra for at han er med i dag). Jeg er så simpel at jeg slår meg til ro med det første og beste fagpersonell sier - men akkurat nå virker det litt mørkt i tunellen.

At jeg ikke kunne klare meg selv, uten hjelp - for å tisse, komme meg opp av sofaen og må bite i meg smerteskrik fordi underkroppen ikke vil være med meg - nei, det hadde jeg aldri trodd jeg ville havne oppi :)

Har det sånn jeg og Trudemor, og det er konstantert bekkenløsning på meg..og jeg kan da fortsatt slenge det ene beinet over det andre for en liten stund..egentlig litt ok når bekkenet er litt skeivt innnimellom..(ikke det at det er så lurt kanskje ..kremt kremt..men jeg glemmer meg jeg.

jeg kommer ikke opp sofaen, og ut av senga må jeg slenge rompa ut først og få begge beina i bakken før jeg reiser meg, og må stå litt og varme opp før jeg kommer meg videre.

sover du med stooor god pute mellom ankler og opp til lår om natta eller..hjelper litt på å stabilisere oom natta, eller stor dyne:)

JM burde også vite at det finnes gode og dårlige dager..

Fredagen min var ok og jeg svinsa litt for mye rundt, var ganske så kjapp på beina og ,,hehe.

så gikk det for langt gitt og jeg holdt nesten på å nesten spy i bilen til pappa pga smerter, og lå strøken i hele helgen. kun pga bekken.

Stå på krava, be legen om henvisning til fysio også..for det er litt godt å få løst opp litt med massasje.

beste du kan gjøre når du skal opp av sofa seng osv er å "lime" låra dine sammen og snu de samtidig..

skal du ut og inn av bil sa de på f;dselsforberedende kurs at det å legge en plastikkpose i setet under rompa når du skal ut og inn gjør at du slipper å bruke krefter på å snu deg, og at du sparer bekkenet ditt litt.(har ikke prøvd det selv)

Lykke til snuppa, håper du får behandling!!! du kjenner kroppen din best så stå på meningene dine:)

stor klem

Må bare sende en liten klem for å trøste litt.. Det å ikke få sove, og være avhengig av noen for å komme seg opp av seng og sofa ++ er tungt, veldig tungt.. Ikke å sove nok/godt tar helt knekken på en...

Har hørt mange som får god hjelp av mye forskjellig fra akupunktur, homøpati, basseng, naprapati ++ håper virkelig du får det også.

Antar du har vært hos legen nå, håper du har fått hjelp.

Godklem

Tusen takk for gode ord , råd og tips. Skal bruke dem alle sammen.

Jeg ble hørt i dag - og det gjorde godt. Fikk henvisning til fysioterapaut, men måtte finne en egen siden sykehusets var opptatt til etter sommern... Greit nok, får hvertfall noe hjelp nå i det minste - og det gjør litt med motivasjonen :)

Annonse

Hei igjen!

Om du skal være i Oslo lese jeg her inne et sted at det er en kjempebra plass på Skøyen som heter Bekken og Barn, her er hjemmeisden:

http://www.bekkenogbarn.no/

Ikke sikker på om du kan bruke henvisningen din her da jeg ikke har så peiling på fysioterapeut/kiropraktor - men de skal være kjempeflinke!

Håper du får noen timers god søvn i natt og at vi ser deg i morgen!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...