oftebustat Skrevet 4. april 2008 #1 Del Skrevet 4. april 2008 Sist fredag da jeg var på kontroll lå begge mine i sete, og jeg spurte legen på sykehuset ang fødsel. Og fikk et, for meg, overraskende svar : Vaginal fødsel!!! Gynekologen min på Volvat har hele tida sagt t meg at hvis tv1 lå i sete ble det ks. Hadde slått med til ro med det, og fikk sjokk forrige fredag. Ble så satt ut at jeg ikke klarte å si noe. Har brukt denne uka til å lese meg opp på setefødsler, snakka med venninner som studerer til jordmødre, venninner som har født i sete osv osv. I tillegg har jegdet som for meg var en traumatisk fødsel bak meg, der han legen jeg går til på sykehuset forløste med vakuum. Gikk gjennom det jeg skulle si halve natta, lite søvn inatt....Var ikke nervøs, bare spent. Det ble en veldig fin samtale. Jeg tok opp frykten min for setefødsel og han lytta. Og han snakka om kriteriene for at det skulle blli setefødsel, som jeg allerede hadde satt meg godt inn i. Ble en del mer prat, og han sa at de aldri tvingte noen til å føde.... Litt mer prat og så sa jeg at kan vi ikke se hvordan de ligger nå, og ta det derfra.. Tv1 ligger fortsatt i sete, tv ligger litt på tvers. Og de har det helt supert derinne. Mannen min måtte dra før ul var over. Og da den var over spurte legen hva tenker du. Og da begynte jeg å snakke om den forrige fødselen min. Og han fant journalen frem på dataen, og så gikk vi gjennom den sammen. Og han sa at han hadde full forståelse for min frykt, og ville skjønt det hvis jeg hadde vært redd for å føde ett barn i hodeleie . Derfra gikk det meget bra, og jeg fikk innvilga keisersnitt. Det blir planlagt til å gjennomføres i uke 18, har ikke fått datoen enda. Det er veldig nærme termin, kan i verste fall bli kun 4 dager før termin.....Huff, det er leeenge til. Men fødselen kan jo starte av seg selv før det. Og det blir ks uansett. Så det var det. Og jeg trengte ikke grine engang Han sa at han syntes jeg var reflektert og at han skjønte at dette var grundig gjennom tenkt. Og det var litt godt å høre:) Inatt tror jeg jeg kommer til å sove godt!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137351295-n%C3%A5-er-jeg-kjempeletta/
Gjest Skrevet 4. april 2008 #2 Del Skrevet 4. april 2008 Så godt å lese historien din. Jeg hadde selv en vakumfødsel i 2004. Har fått journalen min og skal gjennomå den med jordmor på tirsdag. Forstår ikke alt som står der. Men "4 rifter, hvorav en på 7cm!" forstår jeg veldig godt! Har tenkte mye på dette etter jeg fikk se på ultralyden at jeg venter tvillinger. Hadde aldri trodd jeg skulle tenke så mye på keisersnitt altså men tankene gnager hver dag. Jeg er ikke redd for smerte, for å føde barn er jo ikke godt. Men jeg er redd for å få så store skader på underlivet at jeg får problemer resten av livet. Jeg er fortsatt bare 32år og skal forhåpenltigvis få leve lenge og følge barna mine gjennom livet. En vakumfødsel lager desverre ofte dype spor. Lykke til. Tenk du er uansett mor om drøye 3 uker! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137351295-n%C3%A5-er-jeg-kjempeletta/#findComment-137351788
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå