Silje *trebarnsmamma* Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Var på spinning dag tidlig, puls-spinn, og tok meg helt ut. Drakk i overkant 0,5 l vann under treninga, og det samme etterpå... Er det for lite? Spiste frokost før trening, 2 bananer rett etter, og lunsj nå. Skjønner ikke hvorfor den dundrende hodepinen kommer krypende hver gang.... Starter i nakken/bakhodet og ender opp foran i panna. Flimrer for øynene, og har vanskelig for å lese på pc-skjermen og i boka mi. Føler meg enormt stiv og øm i nakken, kan hodepinen komme av det? Noen som opplevd lignende og som har gode råd? Vil ikke slutte å trene, men kan i knaske paracet hele tida hheller...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 drikke var det første jeg også tenkte..men ut i fra det du skriver, så drikker du jo nok! Hvor mye drikker du før trening? kan det ha noe med det å gjøre? det tar litt tid før væska blir tatt opp i kroppen! har du prøvd om det hjelper å trene på et annt tidspunkt?
Gjest Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Drikker du veldig kaldt vann? Det kan gi hodepine. Det kan også være at du trener "for hardt". Hva med litt roligere trening en stund?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Du trener for hardt og drikker for lite.. Så enkelt er det.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 3. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2008 Takk for svar! Hmm, nei trener neppe for hardt... er forholdsvis ny på treningsstudio, og de siste uken har det blitt kun 1 gang pr uke. Mister jo motivasjonen helt når jeg får hodepine av det. Jeg har aldri tenkt på å drikke noe særlig FØR trening, det skal jeg prøve neste gang. Blir fort til at jeg kaster innpå 2 skiver og en slurk vann før jeg fyker ut døra
hamsterpia Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Det kan også ha noe med pusteteknikk å gjøre. Ofte når man anstrenger seg, så holder man pusten uten egentlig å tenke over det. Prøv å være bevisst på hvordan du puster mens du trener, og se om det har noen virkning.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Vel, om du er helt ny på trening og tar deg helt ut så trener du for hardt. Forøvig så må du drikke gjevnt gjennom dagen og ikke bare kaste i deg vann når du trener og etterpå.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 og les her.. http://www.lommelegen.no/php/sl/artikkel.php?visart=4527
mamman til to gutter Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Jeg strammer ofte nakke/skuldremusklene når jeg blir sliten og det kan også gjøre at man får vondt i hodet.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 ja det var det første jeg også tenkte på. Husk på å spenne godt av i skuldrene neste gang du trener. La det være hovedprioriet under hele timen. klassisk, det der. Spinning og skuldrene oppetter øra. tøy også godt ut i skulderpartiet etter trening (i tillegg til felles-tøyen)
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 3. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2008 Takk igjen. Vanskelig å vite hva det kommer av, men jeg har erfaring med omtrent sammme hodepine hvis jeg f.eks bærer store barn på skuldrene, bruker babyBjørn bæresele eller står med armene for høyt for lenge. (Er nok kanskje spesielt utsatt siden jeg er frisør...) Syns instruktøren er er veldig flinke til å fokusere på riktig teknikk, og lave skuldre, men skal prøve å bli mer obs selv også samt å tøye ut ordentlig neste gang.
*Smiley* Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Jeg har også problemer med det. Kommer gjerne fordi jeg har blitt for varm tror jeg. Er sånn som blir helt tomat i ansiktet og kjempevarm der når jeg trener veldig hardt
silia Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Hei. Jeg trener flere ganger i uken, og har gjort det i mange år. Jeg sveetter endel når jeg trener, og får som du noen ganger hodepine etter trening. Jeg drikker 0,75 liter under trening og minst en halv liter etterpå, men det er nok i minste laget for meg. Bør nok drikke minst en liter etterpå. Kan forresten fortelle at jeg har badstue og badestamp hjemme. Både når jeg tar badstu og år vi bader i stamp er det lett å få i seg for lite drikke. Og det er akkurat samme hodepinen jeg får da. I forrige uke fikk jeg mega hodepine etter trening. Tok en paracet når jeg la meg(etter ca 0,5 liter veske). Våknet i to tiden om natten med hodepine. Da var det bare å tusle inn på badet å helle innpå to-tre kopperr med vann. Da ga det seg etter en liten stund. Så mitt råd er: drikk, drikk, drikk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå