Gå til innhold

Vondt på høyre side under ribbeina som går bak mot ryggen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde dette i mitt forige svangerskap også, men da var det ikke vond bakover i ryggen. Noen andre som har det sånn? Er 31+4 på vei, og har en jobb hvor jeg går og står hele dagen, og det kan være ganske hektisk til tider. På fredag var en sånn dag med veldig mye å gjøre. Merket på slutten av dagen at jeg hadde smerter som gikk fra ryggen og forover i magen, var veldig ubehagelig og ble veldig bekymret. Noen som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket deg for nyrestein eller gallestein?

Jeg har hatt gallestein, og fikk da vondt under ribbeina og det gikk bak i ryggen når det var som verst.

Jeg ville ringt legen og prata med han hadde jeg vært deg. Greit å høre med en som har peiling på sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det. Argh, ikke godt nei.. klarer liksom ikke helt å finne en stilling som hjelper heller.. Var hos legen for et par dager siden og hun mener det helt sikkert er muskulært. Dessuten blir jo ribbena og alt i det området veldig klemt oppover nå som magen er såpass høy.. Er forresten 33 uker.. Tror ikke vi har noe å bekymre oss over.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkuret på samme måte. Legen min mener også det er muskulært, og at det bare ville bli verre og verre utover i svangerskapet.....Skikkelig oppløftende! Er til tider så vondt at tårene triller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekka meg for nyrestein eller gallestein nei.Har time hos legen min om noen dager,så jeg får nevne det for henne.Kan jo bare være muskulært også, sånn som dere sier, Håper det. Noen vondter må man vel ha i svangerskapet ;)Begynner bare å bli så slitsomt å ha det sånn på jobb. Tusen takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde d for en stund tilbake, men fant ut at d måtte være gangsperre etter snømåking :) hvis du er veldig fysisk aktiv i jobben kan d jo være en forstrukket muskel eller noe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg vært plaget med i begge mine svangerskap og det er forferdelig plagsomt.

Den eneste som har kunne forklart meg hva dette kommer av var en eldre jordmor som utførte ultralyd på meg nå med nr 2.

Hun kunne fortelle at det er leveren som hovner opp og ligger og presses mot ribbenet.

Hun sa det var viktig å massere seg der, gjerne bruke varmeflaske.

For min del har det kun hjulpet å legge meg helt strak ned på venstre side.

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det tidvis på samme måte. Alltid på høyre side. Tror Astronauten sparker godt i fra seg der oppe, men har også sjekket lever/nyre/galle - blodprøve hos fastlegen to ganger - uten noe resultat. Ble litt pinlig berørt da det faktisk hjalp meg å bytte til større BH-er... Håper det finnes en så enkel løsning for deg også :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt det på samme måte i lang tid, og det er fryktelig ubehagelig til tider. Jenta i magen ligger også slik til med beina at hun sparker masse rundt det området, ikke mye godt nei :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nurk i magen :)

Kan også være utvidet nyrebekken.. Jeg hadde slike smerter i begynnelsen, forferdelig vondt. Måtte bli operert tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også slike smerter. Er muskulært. Ikke så mye å gjøre med det, men hjelper å hvile og sove, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg en tur inn her fra 2.tri, jeg har nemlig akkurat slike smerter jeg også. Har hatt det siden uke 17 (er nå i uke 24), og min lege trodde det var magekatarr.... Har hele tiden tvilt på dette, så bra å lese om hva dere tror/har fått beskjed om!

For meg nytter ingen ting, og det verker til og med da jeg ligger.. *juhu* Trøster meg med at det er "happy-pain" ;)

Er dere sykemeldt pga dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...