Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Når man har sendt søknad om å få igjen penger for medisinene, hvor lang tid tar det før man får de da?
Mamma des.08 Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Godt spørsmål. Jeg leverte idag jeg, så vet ikke. Men ho på kontoret der sa at det skulle sendes så fort som mulig til nabobyen min så jeg fikk pengene raskt tilbake. Spurte ikke om ho visste no spes om hvor lang tid det ville ta. Så jeg lurer på det samme egentlig
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Gikk vel et par mnd her faktisk.. men det var sommer også.
bianchi Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Hei! Jeg sendte søknad om dekning av utgifter 21 januar. Har ettersendt søknad fra lega ang dekning av progestan også. Har ikke fått noe ennå. Jeg har regnet ut at jeg har kommet litt over egenandelen på 15.000 uten progestan, og med progestan er det noen tusen over det. Har ringt og hørt hvor langt i prosessen søknaden er. Den var sendt til "uttalelse" fikk jeg beskjed om så kunne ta ennå noen uker. Har gått 3 mnd nå, så tar jo sin tid. Men håper progesten blir godkjent! Hadde vært deilig å fått igjen litt penger:)
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Ser ut til at det varierer utifra hvilket NAV kontor man hører til - vet om de som har fått innvilget og refundert etter 2 uker. Eller fått brev om 8 ukers behandlingstid. Så det er tydeligvis ett spenn på tid.
MK73 Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 For oss tok det bare noen få uker, mindre enn en måned. Bor i Oslo.
Mamma des.08 Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Må høre her. Hodet mitt er i "ammetåka" allerede. hehehe..... Egenandelen på 15.000,- får man ikke igjen, men det over er det man får tilbake? Hva med når en kanskje må en behandling til da? Får man et slags frikort eller er det igjen at man må legge ut og sende igjen? Forhåpentligvis er det ikke nødvendig med oss, men bare lurer?
*-* Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 MK73 som er i Oslo: Hvordan gjør man det egentlig? Skal det være noe spesielt brev og skal det sendes til noen spesiell person? Har en bunke med kvitteringer her, men tenker at jeg ikke bare kan sende de i en konvolutt med Hei NAV liksom...
Mamma des.08 Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Alle kvitteringer må være spesifisert. Så når du har overstiget 15.000,- så kontakter du klinikken, så du får en dokumentasjon på alt. Når du har fått det i posten, så drar du til NAV og leverer dette
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. april 2008 vil det si at jeg ikke får noe tilbake da den ene kvitteringen min berre står summen på og ikke spesifisert hver enkelt medisin?? Hva gjør jeg da?
Mamma des.08 Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Dra på apoteket du har brukt, så kan de mest sansynlig skrive ut for deg. Gjorde det for meg for jeg hadde ikke fått alle spesifiserte. Ordner seg nok Men jeg ville gjort det en av dagene. Får ikke noe igjen om de ikke er spesifiserte nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå