Farfisa Skrevet 28. mars 2008 #1 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg fikk bekkenløsning for tre dager siden, og har hatt noen vonde dager siden. Fastlegen min har nå sykemeldt meg 50%. Han mente at i mitt tilfelle ville ikke kiropraktikk eller fysioterapi ha noe for seg. Det viktige ifølge ham var å finne en balanse mellom nok hvile og rolig aktivitet. (Han anbefalte bassengtrening, men jeg er allergisk for klorvann.) Men jeg vil så gjerne gjøre noe selv. Jeg blir rastløs og gal av at det å ligge på sofaen skal være den beste løsningen. Jeg har søkt på nettet og lest om fysioterapi, kiroptaktikk, alexanderteknikk, akupunktur og øvelser jeg kan gjøre selv, men jeg finner opplysningene temmelig motstridende. Jeg bor i Oslo. Er det noen som har noen positive erfaringer med behandling, eller noen som har noe tips til hva slags behandling jeg bør unngå? Jeg glemte nesten å si at jeg ikke har vondt i ryggen. Smerten sitter utelukkende foran i bekkenet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137274713-behandling-hva-kan-dere-anbefale-litt-langt-unnskyld/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
NrToKomIJuli Skrevet 28. mars 2008 #2 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei. Legen din har rett i at det å finne balansen mellom ro og aktivitet er det beste. Det å stoppe i tide er viktig. Han tar nok feil i det andre punktet, at fysioterapi ikke har noe å gi deg. Helt ny forskning viser at trening av bekkenbunns-musklatur og indre kjernemusklatur i magen (tverrliggende magemuskler), gjør at smertene blir mindre, og at man kommer seg lettere og fortere etter en fødsel.l Det å gå til en dyktig fysioterapuat, og få lagt opp et treningsopplegg med gode øvelser vil sannsynligvis kunne gjøre mye for deg. Sjekk LKB sine nettsider www.lkb.no for å lese om hjelpemidler og behandlingsformer. Se om de har et lokallag der du bor, og hør om de kan anbefale en fysioterapaut som er flink med dette. I likhet med din lege, trenger heller ikke alle fysioer å være veldig oppdatert på dette temaet. Desverre. Det er mange seigliva myter om dette, og det er viktig å finne dyktige folk som kan hjelpe deg. PS. Hvis det er vondt å sitte, kan en avlastningspute være saken. Enten tempurpute (det har jeg og jeg har den med overalt :-) ), eller en balansepute (billigere enn tempur). Det finnes også noe som heter ruhupute (?) eller noe sånt, som også skal hjelpe. Disse fås kjøpt i noen apotek eller hos noen helsekost-butikker. Ei jeg kjenner som har problemer med å sitte, fikk prøve en slik for første gang. Det ansiktet var gull verdt. Hun satt bare å nøt å ikke ha vondt. :-D Så enkelt, men dog så mye hjelp i! lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137274713-behandling-hva-kan-dere-anbefale-litt-langt-unnskyld/#findComment-137276505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå