Gå til innhold

synger og snakker dere mye med de små?

vårspirene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prater rolig til dem når de er helt ville. Stryker og prater. Vet ikke om det hjelper, men roer meg litt også. Blir jo litt gal av dem innimellom.... :) Ellers prøver jeg å synge nattasang når jeg husker på det. Synes det blir lettere jo mer jeg gjør det. Men er enig med deg- det er ganske absurd! Sambo er kjempesøt. Han sier sånn:- Hallo? Kan dere høre meg?? Og så blir han så flau at han gir opp...

Jeg fikk et godt råd av naboen til foreldrene mine.

Kjøp en spilledåse, bamse eller noe med fin musikk og spill den for nurkene i magen.

Ikke alltid like lett å snakke med magen, men å spille musikk er koselig..sparker mot spilledåsen gjør de også:)

Blir mer naturlig å prate med nurkene etterhvert som føtter og romper stikker opp av magen, og de beveger seg mer og mer.

Har ikke vært noe flink jeg heller, men nå som de er så aktive så er det myye lettere.

Tror jammen jeg skal kjøpe en sånn dings med fin musikk til dem i morgen. Det var en god ide! Jeg er enig i at det faller mer naturlig å snakke med dem når de romsterer og sparker inni magen. Da må til og med pappaen bort og småprate litt med dem:)

Men jeg skal prøve å bli litt flinkere til å synge vuggesanger til dem. Vet ikke om jeg helt tror på at de kan kjenne de igjen når de har kommet ut, men det er verdt et forsøk!

Jeg er ikke særlig flink til å synge og prate til dem, men stryker og koser på magen stort sett hele tiden. De er så utrolig urolige - og nå har bein og armer begynt å komme ut både her og der. Jeg lurer på om de bytter på, slik at den ene sover når den andre er helt rabiat - og omvendt. For det er jo aldri stille! ( Rart jeg er trøtt :P)

Det blir imidlertid LITT rolig når jeg spiller dataspill ( ja, noe må man gjøre for å få tiden til å gå :P). Da ligger jo laptopen på beina mine, og de hører musikken derifra. Men så snart jeg tar meg en pause er showet igang igjen...

Men jeg kan da ikke sette meg ned for å spille data hver gang ungene skal sove ;)

Annonse

Jeg synger og prater heller ikke direkte til magen. Føles ikke naturlig. Vi snakker imidlertidig mye OM knøtta, både vi voksne og ikke minst til/med storesøster på 2,5. Det påvirker jo stemmeleiet i seg selv... I tillegg synger jeg jo mye sammen med storesøster, og vi snakker jo om bl.a. døgnrytmen med henne. "Nå skal du få legge deg etc...". Da drypper det vel på knøtta også.

Jeg gjorde forøvrig ikke dette første gang, heller. Føles som sagt ikke naturlig. Blir nok folk, lell... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...