Gå til innhold

Hjelp!! Uke 16 + 3 og lekker fostervann..!?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Off, grusom dag i dag.. Skulle løfte dattera mi, som begynner å bli tung.. ca 20 kg Og pluttselig var d vått i trusa, gjennom til buksa.. Og d var ikke URIN.. Var blankt med søt lukt, og jeg er sikker på at d var fostervann!! Utflod er mye tykkere på konsistens?? Var på ultralyd og sjekket etterpå (utvendig) og ungen var sprell levende og hadde nokk fostervann..

Men d sombekymrer meg nå er om d kan lett bli en infeksjon (som kan skade barnet) dersom en har hatt lekasje, dannes d nytt fostervann hvis d lekker mer??? Kan d værr lekasje, forde om ungen så ut til å ha nokk????

Er d begynnelsen på en abort..?

Off, har så masse spm..! Syns dette var grusomt..

Håper noen som kan svare litt ;) Veldig taknemmlig for svar!!

Fortsetter under...

Hei, husk å spør legen grundig når du er på undersøkelse, så slipper du å lure og gruble så mye etterpå. Det kan være lurt å skrive ned på forhånd, for det er lett å glemme når man sitter der. Jeg fikk fostervannslekkasje i uke 27+1 og ble lagt inn med en gang pga faren for infeksjon. jeg lå på sykehuset i nesten 6 uker før fødselen startet, så det gikk veldig bra med gutten. "Snakket" i den perioden med andre på nett i samme situasjon, og det virker som om du ikke blir lagt inn før i uke 24. Da starter de med antibiotika og lungemodningssprøyte til babyen. Hold humøret og trua oppe, tenk på hun på Jordmorserien som lå fra uke 15 til uke 28, alt kan gå kjempe bra! Lykke til!!

Hei kjære deg :) Hvordan går det? Ser dette skjedde for noen dager siden.

Det er desverre ikke så mye de gjør før i uke 24.

Vannet mitt gikk ca i uke 15 (litt usikkert akkurat når, fordi jeg blødde mye i fra uke 12).

Jeg vil absolutt ikke skreme deg, men det endte ikke godt hos meg:(

Jeg lakk og hadde ikke noe fostervann igjen i uke 17. Jeg var til mange kontroller og til spesialist på st.olavs, men det var ingen ting de kunne gjøre. Jeg fikk antibiotika for å forhindre evt infeksjon, forbud mot samleie og å bade i kar og basseng.

Noen får beskjed om å holde seg helt i ro, for å prøve å sammle opp fostervann, men dette hjalp ikke hos meg. Jeg merket ikke engang at jeg lakk da jeg sluttet å blø i uke 16. Mulig det lakk ut da jeg var på do.

Mange får også rier når vannet går og "ordner opp selv".

Da gutten vår hadde ligget tørrt i 2 uker, måtte vi ta den utrolig vonde og tunge avgjørelsen å avslutte sv.skapet. Legene syntes det var rart at kroppen ikke hadde ordnet opp selv. Gutten hadde ingen sjans til å overleve utenfor mitt liv. Han hadde ikke noe fostervann å utvikle lungene og skjelettet i.

Som hun over her skrev, tenk på Silje i "jordmødrene" som vannet også gikk i uke 15 hos og hun klarte det:)

Stå på!! Og MASSE lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klemmer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...