Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Ser ut til at gutten min har atopisk eksem. Har lyst til å unngå enkelte matvarer for å se om han blir bedre. Noen som vet hva jeg bør holde meg unna?
*smula* Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Du kan prøve å holde deg unna melk og melkeprodukter. Det kan bli bedre (selvom det ikke ble det her i huset)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Søstra mi fikk beskjed av legen at det hjalp ikke holde seg unna ting. for den ene uka kan de reagere på eple og den andre uka ikke. Tror det er det gullet mitt har også :-( Får se om HS sier noe imorgen.
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Sterk mat er ikke å anbefale..
Legekjærringa Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 begynn med å holde deg unna melkeprodukter, alt som inneholder melk. Egg er også en hyppig synder. Nøtter også. Sitrusfruker forværrer vist også eksem. Det er jo veldig individuelt hva man reagerer på. Eksem er en hudsykdom i seg selv, men man kan få eksem av allergi. Omdiskutert om mors kosthold har noen innvirkning...jeg synes det, personlig erfaring, selv om eksem kommer og går i perioder.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Vi kjæpte den blå A derma kremen. Og det ble bra på noen dager. Var nøye med smøring da. Nå bruker vi den grønne o smører hver morgen og kveld. Jeg prøver å holde meg unna melk egg og tomat med tanke på allergi. Vet ikke om det har noen betydning men det skader vel ikke prøve.
lillemor og lillebror Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Man bør holde seg unna sjokolade og søt mat. Kan vist gi kløe. Men det er jo like vanskelig som å ikke puste.. hehe...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Man burde også bruke vaskepulver som er sensitiv. Men det har ikke hjulpet noe her.
giggsi Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har atopisk eksem.Her er rådene jeg fikk av hudlege: Ikke bad mer enn 2 ganger i uka,uten såpe,med olje. Smør med locobase repair om kvelden Ikke bli utsatt for høy luftfuktighet,høy varme,eller ekstrem kulde Smør med lett parfymefri fuktighetskrem flere ganger daglig Bruk neutral vaskemiddel Unngå sitrusfrukter Pass på at ungen er tørr i alle hudfolder Håper dette kan være litt til hjelp
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Legen min sa at jeg burde la være å spise sjokolade, jordbær, appelsin og appelsinjuice. Men jeg tror ikke det har noen effekt. Han sa også at mange holdt seg borte fra egg. Men jeg kan ikke se at det har noen effekt. Du skal heller egentlig ikke kutte ut matvarer uten at det er i samråd med lege. Bør vertfal ikke holde deg borte fra melk lenge om gangen. Jeg kuttet melk ut i en uke og legen "kjeftet" på meg. Det var ikke bra for sønnen min alle de næringstoffene han ikke fikk da.
Zamza Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Her i gården har vi kuttet ut all barnemat som ikke er økologisk. Aner ikke hvorfor, men det funker.
Legekjærringa Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Når du skal eliminere matvarer så er den for en periode for å se om eksemet er årsaken av allergi, f.eks melkeprod. og egg. Hvis det ikke hjelper så er det nok ikke allergi men hudsykdommen i seg selv. Man trenger ikke å drikke melk når man ammer. Kan ta kalsiumtilskudd, så melkeprod. er ikke livsviktige, men du bør ha veil. når du kutter ut matvarer for å utelukke allergi. Det er da snakk om en kort periode på noen uker så kan du gjør det selv. Ev. snakk med HS for flere råd. Min sønn med eksem er påvist melk og egg allergi, og jeg må kutte ut alle disse matvarene eller gå over til å bare gi Nutramigen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå