Gå til innhold

Ny her, fikk bekreftet graviditet i går

Myra

Anbefalte innlegg

Og da er de sorgløse dagene over :-) Er nå 4+5.

Ha en gutt på 2 år og ni måneder. Og jeg husker nå så godt hvordan det var sist. Man starter å bekymre seg fra dag en...

Er blitt 40 år og er vel i godt selskap her. Sist gang ble jeg ikke tilbudt fostervannsprøve, men blir nok det nå.

Når bør man kontakte lege? Er det noen grunner til å være tidlig ute?

Fortsetter under...

Gratulerer!

Bekymringene kommer fort ja - og blir bare verre og verre. Det er helt utrolig hva vi kan finne på å bekymre oss for! Men sånn er det bare :-)

Er heller ikke sikker på når man bør kontakte lege. Har ikke gjort det ennå - er vel sånn ca. 7+1 i dag og skal på Ul i neste uke.

I vår alder blir vi vel tilbudt duotest og ikke helt sikker på når man må oppsøke lege for å bli henvist. Sikkert lurt å gå litt tidlig.

Gratulerer, og velkommen hit :-)))

Jeg ringte jordmor ganske kjapt, og var inne til kontroll i uke 8. Dette fordi hun henviste meg videre til duotesten, som skal tas mellom uke 11 og 13. Så du bør sikkert ta kontakt med lege/jordmor snart hvis du ønsker å ta testen evt komme til tidlig UL. Hvis ikke er det vel ingen grunn til å forhaste seg. Første ordinære kontroll hos jordmor tror jeg er i uke 15, men man bør vel innom lege (evt jordmor) litt før det for diverse prøvetaking.

Lykke til :-)

Hei!

Ser du har fått svar på det du lurte på, ville bare gratulere og ønske deg velkommen hit. :-)

Siden du er begynt å bekymre seg, er det sikkert lurt å få tatt duotest, evt fostervannsprøve. Greit å få luka ut de bekymringene man kan ihvertfall. Lykke til, dette går nok veldig bra!

Klem

Gratulerer så masse!

Som de andre sier er det flere grunner til å gå til kontroll tidlig. Hvis du bor i Oslo er det også lurt å søke fødeplass tidlig hvis du vil føde på ullevål eller riksen.

Ja de sorgløse dagene er over, og bekymringene står i kø. Er det ikke noe å bekymre seg for finner vi alltid på et eller annet... Men så er det gledene også da heldigvis, ellers hadde vi vel aldri gjort dette frivillig :)

Lykke til med svangerskapet!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...