Gå til innhold

Noen høyskoleelver her som har hatt termin januar/feb?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har termin i mai så jeg klarer kanskje å fullføre dette semesteret. jeg tar permisjon fra studiene fra juni 08 til juni 09.

tror nok du bør søke permisjon fra studiene det vårsemesteret, evt hele året dersom du ikke kan starte opp igjen til høsten uten problemer. du må jo stengt tatt ikke ta permisjon heller, hvis du tror du klarer å fullføre semesteret.

far kan ta permisjon kun dersom du fortsetter i fulltidsutdanning. så dersom du feks tar permisjon vårsemesteret, og starter opp igjen i høstsemesteret, kan far da ta ut permisjon fra du starter opp igjen studiene.

Vi hadde, og jeg håper vi har lang ferie mellom des/januar i år og. Har vi det tror jeg at jeg klare å beynne på igjen. Vi har bare skole tre dager i uken, og kjempekorte dager. Planen er at både jeg og pappaen skal få mye tid med minsten! Så håper skolen kan være "reale" slik at jeg klarer å fullføre. Feks være hjemme en mnd etter fødsel, ved å få forelesninger/oppgaver hjemme den mnd-en.

Hva har du gjort?

forløpig går jeg på skolen etter hva jeg orker, begynner å bli hardt nå på slutten, men vi har ingen obligatorisk oppmøte så det blir gjerne litt annerledes for deg.

snakk med rådgiver på skolen, på min skole har de iallefall vært veldig behjelpelig med alt så det kan jo være tilfellet hos deg også. hvis du ikke har noe obligatorisk oppmøte er det jo ikke noe problem for deg heller å få prøve å lest litt når du orker det mens du går hjemme, evt innleveringer/opg men da må du nesten avtale det med rådgivere og forelesere i de ulike fagene dine. men det burde jo gå greit så lenge du forsøker å ordne det i god tid før;)

og på den måten, altså hvis du klarer å ordne det slik at du bare går hjemme en måneds tid trenger du nok ikke søke permisjon i det hele tatt, og far kan faktisk ta hele permisjonen alene siden du da faktisk er i fulltidsutdanning. men du får jo fødselsstipend fra lånekassen, og kravene for det er at far tar ut graderte foreldrepenger

glemmer alltid noe..

Annonse

Hei

Jeg fikk baby i januar 05. Da hadde jeg permisjon fra midten av desember 04 frem til jeg begynnte på skole igjen januar 06. Det var vanvittig deilig å ta fri et år fra studiene for å være hjemme med nurket :)

Denne gangen har jeg termin i juli og da kommer jeg til å gå tilbake til studiene ved oppstart i august. (begynner å bli lei av studering og vil bli ferdig!!!) Jeg har i tillegg rett til foreldrepenger, så jeg tar ut 24 uker frem til desember med foreldre penger (slipper jeg å jobbe i alle fall). Og så tar pappan 20 uker permisjon fra midten av februar og frem over.

ja får håpe det går an å ordne noe for deg;)

jeg er 34 fullgåtte uker idag, så nærmer seg her hos meg! gleder meg også til et års permisjon! blir deilig! men nå skal vi flytte midt oppi det hele så han kommer vell ut akkuratt midt i flytting og eksamen og alt hehe huff blir nervøs bare av å tenke på det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...