Gå til innhold

når er det vanlig med ul? noen som vet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har termin 2.november. Var til legen onsdag før påske og tok diverse blodprøver og ble henvist til jordmor, fikk time 8 juli, og skulle få innkalling til ultralyd i juli også. Hørt om flere som allerede har vært på UL, synes det er så lenge til jeg skal.... hva er vanlig? er førstegangs og vet ikke så mye om dette. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig. UL utføres ca. i uke 18-19 rundt der en plass. Tidlig ultralyd er for gravide som har kompliserte svangerskap eller lignende. Gratulerer med knøttet i magen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres egentlig litt rart ut at du ikke skal før i juli. 18-19 uker for deg er jo i månedsskiftet mai/juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er vanlig med ultralyd i uke 17-20 som de andre skriver. Jeg skal få tidlig ultralyd pga at jeg hadde en MA i fjor, jeg var på ultralyd i uke 8 og da så jeg hjertet slå, men "det var noe som sa meg" at jeg må få en ultralyd til før uke 12 var omme...kom på ul i 12 uke og da levde ikke nurket lenger...Det rare er at jeg sa til ei veninne ca rundt uke 10-11 at jeg ikke følte meg gravid lenger og det hadde jo sin årsak... Jeg sier ikke dette for å skremme noen. I de fleste tilfeller er alt bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 7, og skal på UL imorgen. det er fordi jeg har mye vondt i magen og er redd for noe er galt. Er glad fastelegen min tok skikkelig tak i det og henviste meg til UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ultralyd med nr 1, pga sterke smerter i underlivet. Alt sto bra til den gangen! Med nr 2 var jeg også på tidlig UL, rundt uke 6 pga blødninger. Alt sto bra til med henne også. Nå venter jeg nr 3, og har like vondt som med nr 1, men begynner å falle til ro med at det er normalt. Så hvis den fortsetter å bo inni meg, noe jeg håper sterkt, blir det vel den vanlige UL rundt uke 18... Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...