Gå til innhold

Hvor mye solkrem trenger en familie i syden i 2 uker?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer veldig ann på..

 

Noen trenger høy faktor, andre lav. Noen må smøre seg inn ofte, andre ikke.

 

Skal jeg svare ut fra min egen familie og erfaring så trengs det lite og lav smøring på meg, samboer og minstemann. Vi tre bruker ikke en flaske alene på to uker. Og ikke høy faktor! Vi bruker derimor høy faktor alikevel på minstemann på grunn av andre risikoer enn solbrenthet, som hudkreft ol. Størsten trenger en del høyere faktor for hun en ganske lys i huden og hår, og blir fortere brent enn oss andre.

 

Så velg faktor ut i fra hudfarge, solstyrke og ømfintlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvor i syden skal du da, og når skal du reise, og hvor mange mnd er babyen? Babyer skal jo ikke utsettes for sol i det hele tatt, så her er det lette klær og skygge som gjelder. Er barnet rundt 1 år eller du føler du må smøre med et eller annet, vil jeg anbefale en krem uten konservering, parfyme, kjemiske filter og fargestoffer for å unngå så mange kjemikalier som mulig. Enkelte helsekostforetninger som selger økologisk mat har dette. Til dere andre er det vanskelig å si noe eksakt da det er viktig å vite hvordan deres hud tidligere har reagert på sol. om man er plaget med soleksem vil også avgjøre faktor og type

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen er 9mnd. Blir nok skygge på henne. Mest mulig hvertfall! Men må jo smøres inn likevell! Sola tar jo i skyggen også....

 

For oss andre aner jeg heller ikke.

Vi er ikke akkurat bortskjemt med sommer og sol her vi bor.

Er første gang vi reiser!

Så hvordan vi er og det blir er jo umulig å si.

Høyest mulig kanskje? Bedre med for høyt enn for lite? Er vell ikke noe negativt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke ha med så mye kan sikkert kjøpes der om dere går tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du tenker at kvar av dokke skal smøre seg 2-3 gangar om dagen, så rekn litt ut frå det. Mi erfaring er at det går mykje solkrem:) Vi brukte 3-4 flasker på en voksen og eit barn over 2 veker, og vi tåler sola godt begge to. Eg vil heller smøre ekstra, enn å risikere solbrenthet..... Vi klarer oss med solfaktor 10 + 15 til skulder, nase og andre utsette plassar:)

 

Men du får kjøpt lokalt der dokke skal. Berre kjøp på apotek eller større butikkar. Ikkje kjøp det som ser ut til å ha stått i sola:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte eg kunne ta med at ungane bør ha t-skjorte og caps/lue på midt på dagen uansett. Bruk likevel høg faktor til små uten særlig grunnlag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg nesten le litt... :-) Det er MASSEVIS av solkrem i "syden", du trenger egentlig ikke ta med noe som helst! :-) Jeg ville kanskje tatt med til babyen, men resten trenger du ikke bruke bagasjeplass på. Billigere er det der, også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...