Gå til innhold

Østensjø bydel- dere som har søkt barnehageplass fra 01.08.08


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og du tilhører Østensjø bydel?

 

Rart. Da tror jeg du har pratet med en person som ikke er oppdatert.

Svar på første runde av hovedopptaket (fra 1. august) ble sendt ut i forrige uke. Tror de fleste fikk beskjed på torsdag.

Du kan be om å få prate med Anita Moen, så forteller hun deg hvilken plass du har på ventelisten.

Runde 2 av hovedopptaket er ventet om snaue 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ansinitet på minstemann fra 27. juli og fikk plass på Oppsal. På 3. valget. Der satt vi en bhg vi vet er mindre populær pga beliggenhet. Største fikk plass på 1.valget, men hun er 4 år og ble vel prioritert. Fikk svar forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor lang ansinitet vi har, men vi fikk plass i storgården bhg på manglerud, vårt siste valg... vi kommer til å takke nei fordi vi har flyttet nærmere den barnehagen hun har gått i siden i fjor.... så da blir det iallefall en plass ledig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har heller ikke fått plass, men har ansiennitet kun fra 1.1.08. men jeg vet fler i barselgruppa mi har fått plass med samme ansiennitet...

Det henger jo sammen med hvilke barnehager man har søkt og slikt.

jeg fikk oppgitt av vi hadde plass 290 eller noe slikt i køen, men det sier ingenting hvor mange som står før oss i køen til de barnehagene vi har søkt.

 

Jeg har vært en runde rundt i de private jeg har søkt og det ser faktisk ut som om det lønner seg. Snakket med ei jeg kjenner i går som jobber i den ene, og hun sa de hadde lagt merke til meg og satt meg på prioritetslista si.

Det kan de private gjøre når alle som har prioritet har fått plass i den bhg. og det bare står vanlige søkere igjen. Da kan de faktisk bruke litt trynefaktor. Det kan ikke de kommunale gjøre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Nordstrand bydel? Vet du rutinera for opptak i Nordstrand bydel for hovedopptaket? Når man får svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hjelper deg! Tar du plassen fra april/mail får du garantert plass til august! Plus kan jeg (sannsynligvis) gi plass til vennene dine hvis jeg har noe ledig.

Ny oppstartet familiebarnehage har noen ledige plasser fra 21.4.08.

Jeg er eieren og pedagogisk leder og har som mål å tilby en kvalitetsbarnehage for barn 0-3 år. Fleksibilitet og tilpasning det individet er nøkkelord. Barnehagen holder til i et koselig 'bestemor' hus i en stor eplehagen. 69 bussen rett utenfor. Haugerud og Tveita t-bane kun en kort gåtur (ligger i mellom de to). Vi er knyttet til en annen familiebarnehage (som jeg eier og driver) og kommer til å være ut på tur i Tveita/Hellerud område mye. Jeg vil være mye i barnehagen (opp mot 50% av tiden) men ellers ansetter jeg kun pedagogisk medarbeidere (jeg kaller dem ikke assistenter siden jobben er for viktig for det ordet) som har både erfaring, utdanning og evne til jobben. Alle ansatte framlegger politiattest og må gjennomføre 1.hjelps kurs. Vi holder HMS internkontroll oppdatert og driver et pedagogisk opplegg HVER dag. Familiebarnehager har som trekk:

familiepreg, fleksibilitet, samarbeid med andre familiebarnehager, evne å se det individuelle barn, særegnet til de minste...

Håper å høre fra deg,

med barnevennlige hilsner,

Ruth Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jeg interessert i!!!

 

Kan du sende meg en pm, så får du mail adressen min/telefon nr der??

 

Bor ikke så langt unna så det hadde vært perfekt for vår del.

 

Vi har ikke fått barnehage ennå, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen 3-åringer som ikke har fått plass på Oppsal/Bøler?

Jeg trodde det var en prioritering. Føles veldig urettferdig når jeg hører at mange småbarn har fått plass og vi som ikke kan en gang fortsette i familiebarnehage pga at hun blir 3 sitter med ingenting. De sier at vi er nr 27 på lista. Aner ikke hvor store sjanser vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nr. 27 på lista vil jeg tro det går greit. Oppsalområdet er visst rimelig sprengt, mens Bøler har litt bedre kapasitet.

 

En liten oppdatering:

Runde 2 av opptaket er nå overstått, og det er fortsatt over 300 barn i bydelen uten bhg. plass :( Det er med andre ord mange som blir stående uten plass når høsten kommer. Det er fortsatt barn med prioritet som ikke har fått. Ille...

 

Siste runde av opptaket er ventet om ca 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Først vil jeg svare dem som har barn i familiebarnehage men har barn som fyller tre år. Jeg overtar en familiebarnehage jeg stiftet i eget hjem for 4/5 år siden etter opphold i utlandet. Det er 4 stykker som fyller 3 år i høst der. de har ikke fått plass i andre barnehager heller. Aner ikke hvorfor . MEN når stikkord er flexibilitet, er jeg nødt til å løse problemet. Jeg søker til Bydel å gjøre om 4 småbarns plasser til 6 storebarns plasser med 4 små plasser igjen. Så det går an for familiebarnehager å gjøre dette! I loven står det at når største delen av barnegruppen er under 3 må antall barn reduseres fra 10barn. Dvs når den største delen er over 3 kan antall barn økes til 10! Man mottar halvparten av statstilskuddet for barn over 3 så det må være 6 store. Har du et problem i din familiebarnehage ring meg 91313234. Jeg må finne 2 barn over 3 til for å få det til å gå rundt!!

mvh Ruth Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nest vil jeg hjelpe flere som trenger barnehage plass.

 

Etter å ha satt i annonse for 1 - 2 barnehage plasser ble jeg nesten 'ringt ned' av fortvilte foreldre. Jeg måtte slutte å svare telefonen.

 

Men så tenkte jeg - det går an å gjøre noe med dette. Sånn stiftet jeg min første familiebarnehage i 2003. (Har startet 3 så langt)Jeg kan tilby deg som kan skaffe meg et passende lokale en barnehageplass. Det er kanskje mulig å tilby flere plasser til dine venner også. Er lokalet hjem hos deg selv får du 1800,- hver måned for hver dag vi er hos oss. Dvs 2dager i uker tilsvarer 3600,- , 5 dager tilsvarer 9000. Utleie av eget hjem er skattefritt! Du får fridrag for barnehagebetaling (makspris) og extra inntekt. Dette tilsvarer GRATIS barnehageplass pluss PROFITT. Du slipper å dra avgårde med barnet ditt hver eneste dag og tar omveier på vei hjem. Vi vasker og rydder regelmessig. Plus får du masse nye venner og vi tar med leker osv. Og du hjelper andre familie som kanskje ikke har anledning å ha barnehage (bor for trangt, i 3.etasje uten heiss, farlig uteplass osv)

Trenger kun en stue, kjellerstue,barnerom, stor vinterhage med tilgang til toalett og servant og kun tilgang til vann og oppvaskmaskin (vi behøver ikke bruke huset men loven er streng om at alt burde vaskes på 60 grader. Jeg kan kjøpe inn oppvaskmaskin evt kan vi finne på en annen ordning. F.ex engangstallerkner og flaskes sendes hjem hverdag for vask). Kjenner du til en ledig leilighet er det også interessant. Det er visse sikkerhetskrav for lokalet og hagen men det er lett å fixe.

Det som jeg ser for meg er at vi er hos en familie 2-3 dager i uka og hos en annen familie resten av tiden. Familiebarnehager er nødt til å samarbeide med andre hjem ifølge loven og det er mye tryggere og hyggeligere for ped.assistentene når det er to som jobber sammen. Forskolelæreren er oftere tilstede også når vi slår sammen!

SÅ IKKE NØL - RING MEG SNAREST. DET ER BEHANDLINGSTID I ØSTENSJØ BYDEL! MEN VI KAN FÅ TIL OPPSTART FRA 1.AUGUST. Med barnevennlig hilsner, Ruth Mary 91313234 (send sms først så jeg vet hva det handler om - har ikke tid til å ta imot alle bhg plass henvendelser, det haster med å stifte barnehageplasser!)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...