Gå til innhold

Østensjø bydel- dere som har søkt barnehageplass fra 01.08.08


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang ansiennitet har dere?

Regner dere med å få barehageplass?

 

Vi har fra starten av september 2007, tror dere vi har sjangs?

 

Tar livet av meg dette altså, er helt besatt av tanken på å få plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du en måned lenger ansiennitet enn oss. :-)

Jeg aner ikke hvordan det går, men håper at det ordner seg.

Det er jo mange søkere her, men det er jo bygd noen plasser det siste året også.

Vet du noe om hvor mange som er på venteliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fra mars 2007, men har 2 stk som skal inn. Men vet ikke om vi tar de vist vi får, skal ha prioritet, men aner ikke om vi kommer inn denne gangen heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i Østensjø bydel. Vet om ganske mange som har barn født i 2006 som har ansiennitet fra januar 2007 og ennå ikke har fått plass.

 

Husk at det ikke bare er ansienniteten som teller. Det teller jo hvilke barnehager du har søkt på. I de mest populære barnehagene som Oppsaltunet f.eks er det jo større rift om plassene.

 

Hvis dere andre i Østensjø bydel ikke får kommunal barnehageplass, vil jeg anbefale dere å ta en ringerunde til familiebarnehagene utpå våren. Det er mange familiebarnehageer i bydelen. Vi har selv hatt jenta vår i en av dem, og har vært kjemepfornøyde. Ikke dumt for de minste å få en myk start i et lite miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener overhodet ikke å skremme dere med at jeg kjenner 2006-barn som ikke har plass.

 

Må legge til at jeg tror det er langt enklere for 2007-barna å få plass i dette hovedopptaket enn det er for 2006-barna, for det er jo flere plasser som er ledige for de aller minste til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen i bydelen som har fått plass ennå? (med vanlig pri 9)

For hvis det ikke er det, så er det jo ikke rart at det fortsatt er 06-barn som ikke har fått plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bydelen skriver på sine egne nettsider at de sender ut brev i neste uke

 

http://www.bydel-ostensjo.oslo.kommune.no/article107405-2760.html

 

Med det jeg skrev om 2006-barna mente jeg at det er mange med ansiennitet fra 1. januar 2007 som står på søkerlista. På barselgruppa mi fra i fjor var det bare en av seks som fikk plass i fjor, en av oss har fått plass i løpet av året, de andre fire står fortsatt på søkerlista og alle vi har jo ansiennitet 1. januar 2007. Og det er mange som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var forskjell. Vi bor riktignok på Ljan, men det er jo nabobydel, og jeg søkte i nå Januar og fikk svar på fredag om plass fra neste uke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt goode nyheter. Første inntak er gjordt og vi fikk brev på lørdag om at lillegutt har fått plass i mai og vi har ansennitet fra februar 2007.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint. :)

Men lurer på en ting. Når du har fått plass fra 1. mai, tilhører du hovedopptaket da? Trodde det var for de med oppstart 1. august?

 

Noen som har mottatt svar på søknad om plass fra 1. august?

Jeg har ikke hørt noe :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere prioitet? Vi har ans fra 1. januar 2007 men har ikke hørt noe. Hvilken barnehage fikk dere plass i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte bydelen i går, og de holder på med å sende ut brev for første runde av hovedopptaket nå.

Hvis vi får plass i denne runden, kan vi forvente svar i løpet av uken.

(Du med ansiennitet fra jan-07 får jo helt sikkert plass nå.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte bydelen idag og fikk svar om at jeg er nr 181 i en kø av 427....!

Herlig....!!!!! Oppsal er ifølge henne det vanskeligste området å få plass i...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen med dårligere ansennitet enn dag har fått plass kan det være pga valg av barnehage. Dersom det ikke er ledig plass i noen av de du har søkt på går de vel bare til nestemann på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står som nr. 213... :(

 

Vanskelig å vite hva som er den reelle ventelisten. Vi vet jo ikke hvor mange som har søkt de barnehagene vi har søkt, men det ser jo ikke spesielt lyst ut.

 

Vi går magre tider i møte med bare én inntekt. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står som nr. 112 i køen og har ansinitet fra 01.01.07..... Håpløst med barnegahageplass på Oppsal!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plass 112 er sikkert før hovedopptaket. Vet du hvor mange plasser de har ledige til høsten, da vil du jo vite hvordan du ligger an. F.eks 112 barn fyller ca 12,5 småbarnsavdelinger. Er det 23 småbarnsavdelinger i byedelen er det gode sjangser du får plass.

 

Og over 400 på listen inkluderer vel alle som har søkt som blir 1 år før 1. september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, første runde av hovedopptaket i bydelen er over, så disse tallene er etter.

Det står 427 barn på venteliste i bydel Østensjø, hvorav mitt er nr 213, når "restplassene" skal fordeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart!!

 

Jeg ringte bydelen i dag for å høre hvordan vi lå an.

 

Men dama jeg prata med påstod at det var ingen som hadde fått brev i posten om svar enda og at brevene ville bli sendt ut den 11.04. (Hovedopptaket)

Og at hun dermed ikke kunne fortelle meg om vi hadde fått plass eller ei.

 

Dere som har fått brev, har dere fra søkt 1.8 eller en tidligere dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...