Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Hvor mye forstår egentlig en på 13 mnd? Syns jeg gjentar meg selv 1000 ganger om dagen om kontakter og TVen, tar han vekk, prøvd å overse, avleder han, prøver å være streng i stemmen, prøver å forklare etc etc Men, ingenting hjelper.... Før han drar ut kontakten står han å ser på meg........... ææææææææææææ Men, han er jo nydelig da..
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Tror ikke du skal forvente for mye av en på 13 mnd Min er 20 mnd og slik skjer hver dag enda. Tror tålmodighet er et nøkkelord her Går seg til etterhvert som de blir eldre tror jeg. Så små barn er på jakt etter trygghet og forutsigbarhet, når han gjør "ulovlige" ting gjør han det fordi han forventer en reaksjon fra deg. Trygt for han å se at du reagerer likt hver gang. Da vet han hvor han har deg. Bare fortsett å vis at det han gjør er galt, men ikke vær for hard, bare prøv å være tålmodig. De er jo helt herlige disse barna våre
Annkimor Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Barnet ditt tester grenser! Bare vær konsekvent, LYKKE TIL
Alvepike Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 he he, er nok bare en ting som hjelper. Tolmodighet....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Ja, tålmodighet.. hehe, skjønner ikke, eldstemann var ikke opptatt av kontakter, ledninger - og alt som kan dras i, skrus på etc. Men, han her er helt rå på det....
Herkules Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 De forstår jo masse. Da gutten min var 13mdr sa jeg skal vi gå på badet å skifte bleie og han gikk dit. Jeg sa Nei til dobørsten og han dro den opp og gliste. Helt klart at han forsto at det var galt:) Det farligste gutten min på 19 mndr gjør nå er å stå i sofaen og røske i en ramme. Jeg kaster meg over han når han gjør det og det er rasende festlig, men jeg kan ikke la være å reagere så brått for det er skummelt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå