Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 hvordan skal jeg gå frem? hvordan vet jeg hvilken som er bra, og hvilken ikke? har dere vært på besøk i alle barnehagene? her får jeg den jeg vil ha, for det er lett å få barnehage, men jeg sliter med sosial angst og gruer meg forferdelig til å f.eks møte opp i alle slags barnehager å hilse på. hvordan fant dere den barnehagen dere ville ha?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Jeg forhørte meg litt inne på barnehageforumet her inne. Da fikk jeg opp flere svar. Noen mente den var best, mens andre mente den andre var best. Jeg hadde ingen formening - ettersom vi var nyinflyttet i byen. Så jeg plukket helt tilfeldig fra listen. Alle barnehagene har jo et pensum de skal følge og like lover og regler. Så alle er trygge - det er jo det viktigste. Nå i ettertid kan jeg se at jeg burde valgt en bhg som er nærmere hjemmet, men gutten min stortrivs der han er:) Etter at vi fikk plass - først da fikk vi i en omvisningsrunde. Det var greit å få med seg. Man får og da vite hvilke rutiner dem har - slik at man kan tilpasse sovetiden hjemme før barnehagestart. Ellers er det ikke noe formelt i barnehager. Barn løper hit og dit, og personalet sier hei, men ikke så mye mer. Beskjeder har vi alltid fått skriftlig. Ellers står det en lapp på døren hva som har skjedd den spesielle dagen. Kanskje noen har lekt i sandkassen, mens andre plukket blomster. Hvor mange bleier som er byttet på og hvor mange timer barnet har sovet står på en stor tavle. Det er ikke mye man formidler i en travel hverdag. Så om du sliter med sosial angst vil jeg tro at en barnehag er den plassen du vil føle deg mest avslappet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå