Gå til innhold

Er et skriftlig svar på fostervannsprøve ALLTID et positivt svar?

69modell

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt litt hjelp av dere som har tatt prøva og fått både positivt og negativt svar. Det har gått 3 uker siden jeg tok prøva på Riksen med beskjed at den dyrkes og annalyseres på Ullevål.

Siden påskeferien nå står for døren har jeg i håp om å få svar, ringt til Ullevål. Der får jeg bare beskjed om at de ikke gir ut resultatene over tlf men at jeg vil få brev rett over påske fordi kontrollrutinene der er slik at den skal kontrolleres av 3 personer og to av dem er på ferie....... Jeg fikk jo beskjed på veiledninga at dersom det ble gjort funn så skulle de ringe, betyr dette da at en lovnad om brev over påske innebærer at de ikke har gjort funn tror dere? Uff blir jo spekulasjoner, men ventetida er så laaaaang.

Blir kjempeglad for svar.

Fortsetter under...

Jeg var på genetisk veiledning i går og der ble det sagt at hvis det var noe feil ringte overlegen,og hvis alt var i orden ville det komme brev i posten.

Vet ikke om det kan være forskjellig rutine for hva som er risikoen at er feil med barnet.

Ba du om å få hurtigtest? jeg ba om dette og da skulle jeg få svar på om babyen har downs innen 1 uke,og de andre prøvene brukte de ca 3-4 uker på å dyrke frem.

Hei!

Jeg tok prøven på UUS i går og fikk positivt svar i dag, pr. telefon!! :)

Jeg fyller 42 år, og skulle få hurtigsvar. Men allikevel, her gjorde de stikk i mot det de sa de skulle gjøre.......de sa det var "ekstra påske-service" ! Det skulle ta en uke, og vi skulle få brev.

Hei gamla41! Gattis med gode nyheter så fort, kjempeheldig! det kaller jeg påskeservice ja!

Hun jeg prata med på Ullevål, var bare veldig striks i forhold til rutinene så der var det ikke noe påskeservice nei! enda hun sa at prøva var ferdig... men, men får bare håpe på det beste og tro at de hadde ringt hvis det var gjort funn. God påske alle sammen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...