Gå til innhold

Noen fra Hønefoss/omeng som venter i begynnelsen av Okt?


nr 3 eller 3 og 4??

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Venter vårt første barn og gleden er stor over dette, men veeeldig nytt :) Ønsker kontakt med flere fra området her for samtale/utveksling av erfaring :)

 

Håper du tar kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin ca 24.okt, ikke i begynnelsen akkurat...

Bor i nærheten av Hønefoss!

Dette blir andre mann, har en gutt som blir 2år 6.sept...

Hvordan er formen din?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da :)

 

Joda, kan egentlig ik klage på formen... Tidvis kvalm og uvel, men d begynne å gi sæ nu :) Har desverre begynt å få vondt i ryggen..... men d går nok sikkert bra d åsså :)

 

Enn din form da?

 

Bor på Røyse... du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer vondt i bekkenet nå, enn jeg hadde sist jeg gikk gravid...

Bor på Hallingby.

Jeg merker at jeg er mer gravid nå enn sist..

 

Hadde en veldig kjapp fødsel, så jeg gruer meg ikke til fødselen!

Fikk modnigsakupuntur fra uke 37, tok d 2 ganger...

 

God påske:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer modningsakupunktur da? Hva gjøres da?

 

God påske til deg og dine :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modningsakupuntur gjør kroppen klar til fødel..

Hadde sånne nåler v anklene, v håndleddene, en på magen en i panna...

Jeg satt med de nålene ca 10-15min!

 

Takk for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sam78 + spire :) Så hyggelig at d e flere herfra da :):)

 

Kordan går d med dæ? Bynne du å føle d på kroppen nu?

 

Førstemann på mæ åsså, så dettan e nytt, spesielt og veldig spennanes :):)

 

Håpe du får en flott påske :)

 

Comon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

 

Formen er stigende her=) Har vært ganske kvalm de siste ukene, men det må man vel bare holde ut.

 

Fortsatt God påske til dere også!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Håpe alt går bra med dæ og at kvalmen har begynt å gi sæ nu :) Her e formen såpass bra (foruten ryggen da), begynne nu å lure på om d virkelig e nåkka der.......:/.....

 

Kor du va på UL hen? Så du hadde skrevet at d va i Hønefoss.... Privatpraktiserende?

 

Har du navn og nr til legen?

 

Skal t jordmor nu 27. mars..... både grue og glede mæ....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

 

Kvalmen er borte og det er deilig. Den forsvant over natten!!

 

Jeg var hos Svensbråten, han er fastlege men i tillegg privat gynekolog. Tlf. 32179130. Veldig flink lege - var første gangen jeg var hos han. Jeg har fastlege et annet sted. Skal bestille time hos jordmor bare påsken er ferdig nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg bor i Hole (ikke langt fra Sundvollen). Jeg har foreløpig termin 30. oktober. Kjempemoro at det er flere i samme området. Røyse er jo ikke langt unna :-)

Kansje vi kommer i barselgruppe sammen..

Vi venter vårt andre barn, har ei lita frøken på snart 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at den e borte da :):) D e en go følelse, hehe...:)

 

Skal prøve å ringe Svensbråten... hørte faktisk mange skryte av han på jobb... men husket ikke navnet hans...

 

Glede mæ t jordmortimen på torsdagen.... regne med ho tar doppler-test da :) kanskje man da finn ut litt mer mht termin da det fortsatt e veldig usikkert om den e i okt eller i sept...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Så bra da :) Bor på Vik, så d e jo bare 5 min å kjøre t Sunvollen... sånn ca da....:)

 

Har du vært hos jordmor? Vet du om det starter opp no barselgruppe?

 

Har du noen goe tips mot smerter i korsryggen.... begynte å få vondt før ca 1 mnd siden... og blir bare mer smerter... Anspender korsryggen noe som ender med nakkesmerter og hodepine.... Ganske så ubehagelig.....

 

Har du det bra i sv.skapet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Vik ja, det er jo ikke langt unna.

 

Jeg skal til jordmor 07.04 og da håper jeg å få ordnet en time til UL rundt uke 12/13 slik at jeg kan sjekke om alt er ok. Har hatt en senabort i uke 20 tidligere fordi alt ikke var ok når jeg var på rutine UL i uke 18 (svangerskapet før datteren jeg har i dag).

 

Det starter helt sikkert opp en barselgruppe i Hole, men de samler gjerne opp en 6-8 stk så det kommer litt ann på hvor mange som har født i tidsrommet vi gjør. Men det er bare å spørre om på Helsestasjonen når du kommer dit første gang. Da vet de sånn ca når de kommer til å starte opp. Når jeg fødte i juli forrige gang, ble jeg innkalt i begynnelsen av september. Så litt tid kan det jo ta ;-)

 

Har dessverre ingen tips om smerter i korsryggen... Har aldri vært plaget med noe sånt (gudskjelov...) Svangerskapet mitt går veldig bra, har ingen plager, lider kun av trøtthet, men det skal jeg alltids komme meg igjennom. :-)

 

Har du det bra ellers i svangerskapet da? Foruten ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret :)

 

Joda, noe hudkløe og usikkerhet.... men ellers ok :) Det som jeg føler er usikkert er at jeg ikke har særlig symtomer på graviditet... de har liksom forsvunnet noe.... ikke særlig vondt i brystene lengre... ikke særlig kvalme.... er begymret for at ting ikke er som de skal... Vet du om det er vanlig at det blir mindre vondt i brystene?.... Har jo ikke kjent noe tegn til liv enda... men skal jo til jordmor på torsdag... så da utfører vel hun noen us som kan bekrefte dette?..... Hvor har du gått til jordmor?

 

Vet du noe om hva slags us hun tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt om du ikke føler noe kvalme, vondt i brystene osv. Det er jo egentlig bare bra det, at du ikke har vondt eller er kvalm :-)

Jeg har egentlig tenkt den samme tanken selv, for jeg har heller ingen symptomer på at jeg er gravid, foruten trøttheten da. Tanken streifer meg om at "er det noe inni her", men vi skal vel bare være glad vi slipper oppkast og slikt. Vet om ei som kastet opp i 9 mnd og ødela alle tennene sine...

Jeg går til jordmor på Ringerike Sykehus. Kvinne- og barn avdelingen. Jeg har ikke vært der ennå denne gangen, men gikk dit forrige gang også. Veldig fornøyd med det. Men jeg husker ikke hva slags us hun gjorde første gangen. Det er så lenge siden... he he. Men nå skal du dit i morgen,da får du nok svar på det du lurer på.

Lykke til!! Spennende :-)

Du får fortelle hvordan det gikk da ;-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Nå ble jeg litt mer rolig faktisk :) Tusen takk :) Gruer meg litt til timen i morgen, men vet jo at hvis det er meningen at det skal være der så blir den lille der :):)

 

Blir nå spennenede også da... :) Håper bare at alt er som det skal :)

 

Skriver i morgen om hvordan det gikk....:)

 

Comon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk d hos jordmorden idag Comon?

Hvillken jordmord bruker du?

Jeg har vært endel svimmel i d siste...

Er 10+1 idag!! Syns tiden går veldig sakte jeg...

Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Det gikk veldig bra hos jordmora i dag :) Bruker ei som heter Elin, ei kjempeflott jordmor i Hole kommune :)

 

Hørte ikke hjertelyd, men fikk registrering på 129 slag/min..... noe jeg er svært lykkelig over :):) Jordmora sa at det var helt normalt å ikke høre hjertelyd så tidlig... uke 13... og at det var vanlig å høre hjerteslag med dopler-us rundt uke 17-18... Har nå fått time til ul på RS 30 april :) Blir så spennende :)

 

Hun målte symfyse-fundus mål og mente livmora var noe større enn forventet til uke 13... kan jo sikkert bero på flere årsaken... Livmora strakk seg fra symfysen og opp til ca 1/2 cm under navelen... så begynner å få litt mage nå, hehe:):)

 

Kordan e d med deg da?

 

Og JA..... synes også at tia går veldig sakte....

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var bra-) Når har du termin igjen?? Har ikke vært hos jordmord enda jeg, bare hos lege...

Var hos Svensbråten, så jeg fikk bilde:-)

Har ikke så mye overskudd for tia!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Comon:-)

 

Så godt å høre at alt gikk fint hos jordmor i dag. Da fikk du nok svar på det meste du lurte på tenker jeg :)))

 

Gleder meg også til jeg skal dit. Enda 2 uker å vente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia C-millan :)

 

Så synd du slit med overskuddet, men d endrer seg nok snart får vi håpe :)

 

Ifølge jordmor har æ termin 5. oktober, men d e jo etter mens.datoen da... så man må nok vente helt fram til 30. april med å vite den sikre termindatoen.... Min dato e 3. oktober... men hvem regne vel, hehe..:)

 

E bare så overlykkelig over at alt va i orden :) nesten som en lykkerus :)

 

Har vurdert Svendsbråten..... flere ganger.... men trur æ skal prøve å holde ut til ordinær ultralyd om 1 mnd...:)

 

Når skal du til jordmor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjda... ja, tia kan synes å gå veldig sakte da... D e vel kanskje den første tia som e fyllt med mest usikkerhet og urolighet.... sku ønske den tia gikk myyye fortere enn den gjør...

 

Håpe alt e bra med dæ...:)

 

Når var d du hadde termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...