Gå til innhold

Hvilken dåpsgave satt dere mest pris på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk barnet noe spesielt?

Vi fikk "bare" de vanlige tingene som man får kjøpt hos en gullsmed og ble veldig glad for alle gavene.

Nå skal vi være fadder til vår nye nevø og har litt lyst til å kjøpe noe litt annerledes, men hva?

Skrevet

Det var jo ikke dåp da, men eldstejenta fikk et morelltre på navnefesten.

Farfar planta et i hagen. :)

Et til henne og et til fetteren.

Skrevet

Veslemor fikk et smykke som er laget av smykkekustneren som laget gifteringene våre.

Vi har spesiallagede gifteringer, kun til oss, finnes kun de to i verden.

Til bursdagen min året etter fikk jeg et spesiallaget smykke av mannen fra samme sted og til dåpen fikk vesla en miniatyrutgave av samme smykke.

Helt nydelig.

Skrevet

For noen fine gaver! Men det blir litt mye for "bare" en nevø liksom, vi gjør det vanskelig for oss selv fremover da isåfall, kan bli mange frukttrær :)

Men det var veldig gode tips til spesielle gaver!

Skrevet

Jeg har ikke fått, men brukt å kjøpe en liten Bergans-sekk, med første drikkeflaska oppi.

I tillegg en bok om barn og uteliv:-)

Alle som har fått dette har blitt kjempeglade:-)

Skrevet

Til vesla ble jeg rett og slett glad for alt :)

Syntes det var så mange fine gaver :)

Vesla fikk en fest-drakt med sølje til dåpen..det var en annerledes gave som vi satte storstor pris på.. :)

Hørte om ei som hadde kjøpt en vin-flaske til en barnedåp som det barnet skulle få åpne på 18 års dagen.. hvordan det går vet jeg ikke, har bare hørt det :)

Skrevet

lagringsvin. Vet om fedre som har kjøpt både det og cognac til babyen sin, haha...

Skrevet

Har nettopp hatt dåp for gutten min, og det jeg ble aller mest glad for var en benk med lekekasse under (fra skeidar, tror jeg) og Babykrøniken ;-)

Skrevet

farmora til jenta mi fikk den første smokken hennes å fikk den forsølvet, men inngravert navnet å fødselsdatoen hennes på. Det var bare nyyyyyydelig :-)

Skrevet

mini fikk 6 fine bøker i en sånn disney serie. med 6 forasjellige disney hostorier liksom.. Nemo, mulan, havfruen osv. syntes det va så koselig å få bøker.

elelrs fikk han sparebøsse formet som traktor m tilhenger i tinn eller hva det er laget av.. genial! mini eeeelsker den! kjempefin!

Skrevet

Vi ga bort et fond. Odin fond hos sparebanken.

Satte inn 500 kr første gang, og "fyller" på med 150-300 kr på bursdager og til jul. Litt avhengig av om hun får noe annet itilegg:)

Da blir pengene brukt til noe nyttig, samtidig som de vokser:)

Det er iallefall en langsiktig gave, som kan overføres til hennes navn når hun blir 16/18 år. Evt at hun får det i konfirmasjonsgave.

Da kan hun ta førerkort, kjøpe moped, hest eller dra på ferie, eller spare pengene til hun skal kjøpe hus kanskje?

Skrevet

Snuppa fikk penger i fond fra noen av fadderne. Super gave som jeg tipper hun vil bli veldig taknemlig for da hun blir eldre. De fyller opp til bursdag og jul også.

Ellers fikk vi de vanlige gavene, smykker og bøker.

Skrevet

Pjokken fikk ei rosemalt tine med navn og fødselsdato på. Står nå på stua med 'skattene' i. En original gave som han kan ha hele livet.

Også fikk han sølje med inngravert navn og dåpsdato på hver av ringene av oldefaren.

Han fikk også en trestol med navnet sitt på. Nå er den veldig spesiell fordi at bestefaren begynte på den, men døde før gutten var født. Så tanta og onkelen til sambo laget den ferdig. Halvbroren og søskenbarna har likedan. Et fint møbel senere og.

Skrevet

vi fikk mye fint:-) men jeg synes det var kjempe koselig å få gavekort til fotograf. det brukte vi da vi skulle ta 1 årsbilde:-) minne for livet;-)

Skrevet

Ang. benk med lekekasse under... se www.malurten.no - der får du håndmalte barnemøbler som du selv kan bestemme farge, motiv og tekst på. Vi har både fått - og gitt bort stoler osv. derfra. En hit på gavebordet, og man får masse oppmerksomhet pga gaven ;o)

Skrevet

Min tante er keramikker, så hun tok avstøpning av hånd og fot til junior... Så brente hun og hadde på farge - ble knall fint... :o) Min bror kjøpte gråtass trøtraktor til junir - iallfall en gave sønnen ha lekt masse med.. Min søster broderte sånn ting til å henge på veggen med fødselsdato, dåpsdato, lengde og vekt.. Også veldig koselig å få...

Skrevet

Til jenta vår var det spesielt en dåpsgave som vi ble veldig glad for. Hun fikk et "voksen"-smykkeskrin. Stort i svart skinn, med good plass. Hun fikk myyye smykker(som vi også satte stoor pris på), og i smykkeskrinet har hun god plass til alle, uten at de ligger i en klump, slik de gjør i de typiske baby-smykkeskrina med bare ett rom. Her har vi også plass til å samle bunadssølv (det fikk hun også=) )

Ellers er penger på kontoen hennes også kjekt å få.

Skrevet

Vi fikk et kjempe fint bilde av mini, sånn "brent" ark med en treskje festet på.

Der står det navnet hans,stjernetegnet også står det:

"Denne dåpsskje er ikke av sølv, men av tre....

Det blir sagt at det blir menn av det" =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...