olivers mamma Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har en gutt på 9 mnd, og han starter dagen kl 0530.. det holder på å slite meg helt ut. Han legger seg kl 20, og sovner da nesten med en gang, men han våkner 3 -4 ganger i løpet av natta..før 0530, for å få mat. Noen som har tips for å få han til å sove lenger? Skal til å ta nattavvenning på han nå til helga..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Om noen visste hvordan man får babyer til å sove mer og lenger hadde det ikke vært skilsmisse i verden. Noen barn sover lite, mens andre er rene sovedyret. Ettersom han får mat på natten - så kan det tenkes at han sover veldig lett. Min gutt fikk også mme frem til 9mnd. Da tok vi avvenning - og fikk bedre rutiner. Kan tenke meg at gutten din vil spise mer på dagtid om dere kutter ut mme om natten - og han da igjen vil sove bedre.
Gothminister Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Snart skal vi skru klokka,så da kan dere legge han 1 time senere og stå opp 1 time senere. Eller,legg han 15 min senere 1. kvelden. Ta han opp 15 min senere om morgene. Gjør dette i 4 kvelder,slik att dere faktisk legger han 1 time senere enn normalt,og når han til slutt sover 1 time lengre om morgenen,så bruk igjen 4 kvelder hvor dere legger han 15 min tidligere,slik att dere kommer tilbake til den leggetiden han hadde i utgangspunktet,og da skal de vist få 1 time mere søvn om natta.. Det sto i den boka,sov godt av Karin Naphaug.. Har ikke prøvd det ut selv enda,men skal gjøre det! Skal bare vente til vi har skrudd klokka først..
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Hadde det enda vært så enkelt! Ikke skjønner jeg hvordan man kan bestemme seg for å ta han opp 15 minutter senere heller. Skal han ligge å hyle i et kvarter da? Her i huset har dagen startet kl 5 de siste tre ukene. Uansett om 1-åringen min har blitt lagt kl 18 eller 20.30. Han er nok et a-menneske som sin mor (men jeg drøyer gjerne til 7 da). Han har aldri sovet 12 timer i strekk som det høres ut som om er det normale i alle bøker timer er rekorden, men det vanlige er 10. (Han sover ikke spesielt mye på dagtid heller. 1-2 lurer, vanligvis maks 2 timer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå