Gå til innhold

HVordan få han til å sove litt lenger om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 9 mnd, og han starter dagen kl 0530.. det holder på å slite meg helt ut. Han legger seg kl 20, og sovner da nesten med en gang, men han våkner 3 -4 ganger i løpet av natta..før 0530, for å få mat. Noen som har tips for å få han til å sove lenger? Skal til å ta nattavvenning på han nå til helga..

Skrevet

Om noen visste hvordan man får babyer til å sove mer og lenger hadde det ikke vært skilsmisse i verden. Noen barn sover lite, mens andre er rene sovedyret.

Ettersom han får mat på natten - så kan det tenkes at han sover veldig lett. Min gutt fikk også mme frem til 9mnd. Da tok vi avvenning - og fikk bedre rutiner. Kan tenke meg at gutten din vil spise mer på dagtid om dere kutter ut mme om natten - og han da igjen vil sove bedre.

Skrevet

Snart skal vi skru klokka,så da kan dere legge han 1 time senere og stå opp 1 time senere.

Eller,legg han 15 min senere 1. kvelden.

Ta han opp 15 min senere om morgene.

Gjør dette i 4 kvelder,slik att dere faktisk legger han 1 time senere enn normalt,og når han til slutt sover 1 time lengre om morgenen,så bruk igjen 4 kvelder hvor dere legger han 15 min tidligere,slik att dere kommer tilbake til den leggetiden han hadde i utgangspunktet,og da skal de vist få 1 time mere søvn om natta..

Det sto i den boka,sov godt av Karin Naphaug..

Har ikke prøvd det ut selv enda,men skal gjøre det!

Skal bare vente til vi har skrudd klokka først..

Skrevet

Hadde det enda vært så enkelt! Ikke skjønner jeg hvordan man kan bestemme seg for å ta han opp 15 minutter senere heller. Skal han ligge å hyle i et kvarter da?

Her i huset har dagen startet kl 5 de siste tre ukene. Uansett om 1-åringen min har blitt lagt kl 18 eller 20.30. Han er nok et a-menneske som sin mor (men jeg drøyer gjerne til 7 da). Han har aldri sovet 12 timer i strekk som det høres ut som om er det normale i alle bøker timer er rekorden, men det vanlige er 10. (Han sover ikke spesielt mye på dagtid heller. 1-2 lurer, vanligvis maks 2 timer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...