Moi 32 Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Gutten min på 8mnd+ spiser nå brødskiver og grovere mat. Når jeg lager torsk, poteter og gr.saker til han moser jeg maten med potetstapper/moser slik at det blir en veldig grov konsistens. Dette spiser han gjerne. MEN: Når jeg skal lage kylling eller storfe så kan jeg jo ikke bruke potetstapperen på kjøttet. Har forsøkt å mose kjøttet for seg med stavmikseren, sammen med kokekraft og smør/olje og så blande dette med de grovmosete gr.sakene, men kjøttet får en ufyselig melete smak av dette og både jeg og gutten syns det smaker pyton! What to do??
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Bruke karbonade- og kyllingkjøttdeig i stedet kanskje?
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har hakket opp med kniv i hurtigmikseren. Ellers kan du jo prøve å skjære opp passe små biter kanskje?
Cilla m Neo;) Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 et tips til kyllingen: ta filet i ovnen, ikke stek den. i ovnen blir den veldig mør og kan lett moses m en gaffel.....har en på 17 mndr som haaater klumper ENNÅ.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå