Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en jente som nå er 4 dager gammel. I natt fikk hun plutselig ikke til å ta brystet lenger, hun har hatt en god teknikk de andre dagene. Var på barsel poliklinikk i dag og de mente at det er pga. at jeg har brystspreng hun ikke klarer å suge som før. Dermed så må jeg nå håndmelke mens hun ligger med brystet samtidtig som jeg prøver å gi hun litt melk på kopp i tillegg. Noen med lignende erfaring?Ev. med tips til hvordan jeg kan løse dette? Hun er veldig frustrert selv over at det ikke går lenger og gråter hele tiden når jeg håndmelker.

Skrevet

Ring sykehuset igjen..det hjelper til m amming i en uke ellerno etter du kommer hjem...!

Ellers er det å legge seg ned på siden, klemme puppen i c-form og berøre nesen hennes med vorta.. da skal de heve hodet og finne puppen... Prøv når dere ligger i sengen eller sitter i en stressless. Veldig viktig at du slapper helt av i amme stilling... Ta det m ro!! Lei deg en ammepumpe på babyshop så får du ut melka lettere... det gjorde jeg. Måtte pumpe meg og gi på flaske etter han hadde puppet for han klarte ikke tømme puppen.. styra m det i nesten 3 måneder.. så begynte han å tømme selv. .:o) Ta det helt m ro..du mister ikke melka

Skrevet

Kan ikke gi deg flere råd desværre... Synd det er en lege i forumet her som ikke svarer... Og et par tre besserwissere av noen anonyme som er mer opptatt av å slenge dritt enn å hjelpe andre... Det bør kunne bidra med noe!

Håper virkelig du får det til. Gi gjerne tilbakemelding :o)

Skrevet

Takk skal du ha for tips:) Føler kanskje hun får til å suge litt mer nå, hun virker nå fornøyd etter at vi har ammet. Det er jo det som er den store bekymringen, at hun ikke skal få i seg nok melk:(

Skrevet

Har opplevd det samme. Det hjalp å pumpe ut litt melk før jeg la til babyen. Sprengen vil gå over om noen dager. Det er egentlig bare et godt tegn, for det viser at du har masse melk. :o)

Prøv også å legge babyen raskt til brystet når hun gaper høyt.

Lykke til.

Skrevet

jeg hadde akkurat samme problemet. jeg brukte et ammeskjold de første min av amminga, da ble det litt mindre melk, nippelen "formet" seg og småtten fikk ordentlig tak.

Skrevet

Du kan pumpe deg litt før ammingen, det måtte jeg..Slik at det ikke er så sprengt! Den melken kan du bare fryse ned og ha på lur ;))

Du kan kontakte sykehuset også, om du har mye melk og vil hjelpe andre som ikke har.. Da får du låne pumpe og får betalt for det du leverer..

Skrevet

Hvor lang tid gikk det før barnet fikk godt tak i brystvorten uten at dere måtte pumpe, bruke brystskjold osv. Går litt bedre med amming i dag. Nå klarer hun å få tak i brystvorten innimellom sånn at hun får i seg melk på egen hånd. Men det kan forsatt ta veldig lang tid før hun klarer det og det medfører mye gråt....Huff, litt slitsomt med denne ammingen, men jeg gir ikke opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...