Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Del Skrevet 13. mars 2008 Har selv 2 stk utvendig like ved klitoris, ganske små MEN klarer ikke engang å tenke på å ha sex bare pga disse.. Mine kom i uke 26, aldri fått utbrudd tidligere-og det har heller aldri partneren min (vært sammen i snart 5 år) Han er vel allerede smittet?! Så det er vel ikke farlig å ha sex da? Så lenge vortene ikke er plagsomme? Hjelp!!! :/// Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137137531-dere-med-kj%C3%B8nnsvorterhar-dere-fremdeles-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #2 Del Skrevet 24. mars 2008 jeg ville heller dratt til lege (begge to) og fått behandling...du bør få vortene fjernet slik at du ikke smitter babyen ved fødsel...og hvis ikke din kjære også får behandling ender dere bare i en ond sirkel med smitte... er ikke farlig å ha sex,men bruk kondom sånn just in case... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137137531-dere-med-kj%C3%B8nnsvorterhar-dere-fremdeles-sex/#findComment-137227177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #3 Del Skrevet 26. mars 2008 kjønnsvorter er noe som aldri forsvinner fordi man enda ikke har en kur som fjerner viruset helt... det ligger latent i kroppen, men etter behandling trenger man ikke å få flere utbrudd, det er veldig individuelt... det er prøver å si er at dere trenger ikke bruke kondom, dere er smittet begge to og det kommer ikke til å forsvinne.. men om vortene er ubehagelige eller sjenerende kan du få de fjernet... jeg fikk de fjernet med laser siden jeg hadde ganske mange akkurat rundt skjeden, vi har fremdeles ikke sex og har ikke hatt det siden jeg var 3 månder på vei, det her for så vidt ikke noe med vortene å gjøre for de er vekke... men vil bare ikke ha sex nå når jeg er så langt på vei, er litt creepy at gutten min skal ligge inne i magen og spenne og romstere mens vi holder på det anonym skriver over her om at du må få fjernet vortene for å ikke smitte barnet er litt feil infomasjon, for siden du har viruset kan du smitte babyen uansett om du har vorter eller ikke... men det er en svært liten sannsynlighet for at dette skal skje... Jeg ville kanskje snakket med min lege om vortene, jeg er jo ikke noen ekspert på området jeg bare forteller det jeg vet av egen erfaring og utifra det min lege har fortalt meg... lykke til videre ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137137531-dere-med-kj%C3%B8nnsvorterhar-dere-fremdeles-sex/#findComment-137245089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini77 Skrevet 27. mars 2008 #4 Del Skrevet 27. mars 2008 Du anonyme kl 10,51. Alt du skriver er feil! HPV som forårsaker både kjønnsvorter og livmorhalskreft ligger IKKE latent i kroppen hele livet når man først er smittet. Det er HERPES! Herpes forlater ikke kroppen da dette går til sentralnervesystemet. HPV er et vortevirus som ligger i epitheliene (huden) og kroppen kvitter seg FINT med dette viruset etterhvert! Det er en persisiterende infeksjon av dette viruset som kan gi celleforandringer og i verste fall kreft. Persisterende betyr at man har hatt en infeksjon i over 1 år uten at kroppen har greid å kvitte seg med viruset. DEt er faktisk skremmende at du kommer med de rådene du gjør uten at du har noe greie på dette! Når det gjelder fødsler, så bør man behandles hvis man har mye, for det er en liten sjanse for smitte til baby (særlig i luftkanalene) ved fødsel. Men mange leger nekter for at dette skjer, men det gjør det. Kondom beskytter ikke så godt mot dette viruset da det sitter i huden og derfor vil man kunne bli smittet fra der kondomen ikke dekker. Men det hjelper selvfølgelig. Gå til en lege og sjekk om de bør fjernes. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137137531-dere-med-kj%C3%B8nnsvorterhar-dere-fremdeles-sex/#findComment-137261008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå