Gå til innhold

hcg nivå på 172 000 i uke 7- tvillinger??

Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Hei, sniker meg inn her en liten tur på besøk jeg, fikk nemlig svar på hcg nivå prøve idag (er 7+4). Og den var på hele 172 000- er ikke det litt høyt så tidlig i svangerskapet? Så da melder jo tanken på at det kan jo være tvillinger på vei (selv om det ikke er så sannsynlig men..=), noen av dere som venter tvillinger som husker deres egne verdier omtrent på den tida, eller som vet noe om temaet?

Var inne på betabase siden, og mine verdier så ut til å samsvare mer m multiple svangerskap enn ettbarnssvangerskap, men er jo veldig mye individuelle variasjoner... Fikk også mage veldig tidlig, i uke 6, og nå ved 7+4 er det en fin rund kul der allerede gitt. Noen som kan hjelpe? Man begynner jo å lure litt..=)

Fortsetter under...

Husker bare at den var på 198 på dag 10.

Magen kom veldig fort, og gjorde at vi også fikk mistanke tidlig. Var på ul i uke 7 og fikk det bekreftet. Var et sjokk uten like, selv om vi hadde tenkt tanken! Nå derimot, er jeg overlykkelig for det!

Blir spennende å høre om deg! Hold oss oppdatetert, da!

Samme svar som på 2.triemster:

Jeg målte hcg da jeg var 7+3, da var den på 102 000, da jeg var 7+6 var den på 142 000..

Jeg syntes også mine verdier var veldig høye, og fikk beskjed om at det kunne være 3 årsaker:

1) det var helt normalt for mitt sv.skap (altså det var bare èn frisk baby inni magen) enkelte får høye verdier uten at man hvet grunnen.

2) det kunne være tvillinger

3) det kunne være noe som heter "blæremola", noe som ikke er så veldig hyggelig

heldigvis var det ikke alternativ3, men det var heller ikke alternativ 1...altså - jeg venter tvillinger!

Tusen takk for hjelpen=) Pappa, som er lege, fikk se magen min igår + hcg nivå, og han mente at magen var litt i største laget til å være så tidlig.. Men han mente at hcg- nivået ikke nødvendigvis kunne si så mye om verken det ene el andre, fordi det er så individuelt.. Men nå blir det tidlig UL, spent spent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...