Gå til innhold

Til dere med diagnosen habituell abort, som har fått barn etterpå

Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som kan huske om dere gikk på antibiotika eller medikamenter/kremer som inneholdt kortison en tid før dere ble gravide og det endelig gikk bra? Ikke som et ledd i "behandlingen" av hab.abort, men for andre grunner kanskje.

Mange mener jo at grunnen til diagnosen kan være immunologi. At livmoren har for mange "killer-celler" som støter fostert fra seg. Vet at noen har lykkes med antibiotika, og andre har lykkes etter bruk av kortison forut for svangerskapet.

Så bare lurer på om dere kan huske at dere tilfeldigvis har brukt noe sånt?

Hilsen en som er på desperat jakt etter muligheter

Fortsetter under...

Hei,

Jeg hadde bihulebetennelse i starten av mitt svangerskap og gikk på Apocillin (antibiotika) rundt uke 5-6. Men, jeg kan ikke helt forstå at det har noe å si: antibiotikaet påvirker bakterier som er sensitive mot det aktuelle antibiotikaet slik at bakteriene dør. Antiobiotikaet påvirker ikke immunforsvaret og påvirker en immunrespons hverken i positiv eller negatoiv retning.

Dersom aborter skyldes en type autoimmunitet (dvs at immunforsvar celler angriper kroppens egne celler), så vil derimot medikamenter som nedsetter immunresponsen kunne virke. Kortison er et medikamant som benyttes for å redusere immunrespons og vil dermed kunne påvirke frastøtning av foster dersom den teorien stemmer.

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...