Gå til innhold

Hva bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på to voksne og et barn på 2 år. Vi bruker 4000-5000 i måneden på mat. Lurer på hva som er vanlig egentlig, er litt nysgjerrig :-) ...nå blir vi jo snart fire også. Det skal sies at vi kjøper veldig mye økologisk og vi går ikke inn for å spare eller å handle på tilbud, så litt dårlig til det. Hva bruker dere og hvos mange er dere i deres husstand?

Skrevet

Vi er 4, handler økologisk når vi kan, sparer ikke på god mat, men heller på å gjøre maks 2 innkjøp i uka. Andre gangen er etterfylling av grønnsaker og melk (ideelt sett da).

Vi bruker det samme.

Skrevet

Vi er 2 voksne og et barn,venter nr 2 nå da:) Bruker nok det samme og noen ganger mer..syns ikke jeg gjør annet enn å handle jeg og vi spiser jo alt opp også....Har begynt å sette opp middagsforslag for hele uka slik at jeg handler maks 2 ganger pr uke..det funker bra:)

Skrevet

Vi er 4 og bruker det samme. Vi handler en gang i uken, og bruker i overkant av 1000kr hver uke. Jeg har to bleiebarn og det merkes på økonomien. Og så går det mye mer vaskepulver når nr.2 kom. Men matbudsjettet forblir det samme. Er nok vi voksne som spiser mindre kanskje:)

Skrevet

Bruker nok mellom 4500-5000 kr i mnd. på mat. Vi er en familie på 2 voksne og et barn (2 år). Men da regner jeg med ting som vaskepulver, shampo, såpe, salo, dopappir osv.

Skrevet

Vi er to voksne, 1 baby og en hund. Bruker opp til 6000 pr måned, men jeg er nok ikke særlig økonomisk når jeg handler tror jeg....bør bli flinkere, ja.

Skrevet

2+1 = 4-5000,- i mnd.

Handler hver mandag og fredag (helgehandling)

Skrevet

Vi er en familie på 2 voksne og fire barn( to bleiebarn)..Her i huset handler jeg for gjennomsnittlig 500 kroner hver gang vi er i butikken (flere ganger i uken)..Bruker som dere ser enormt mye penger på mat og husholdning..7000-8000 kroner hver mnd går det sikkert..Har planer om å bli litt mer økonomisk å handle stort en gang i uken men det blir helst med tanken ;-)

Skrevet

vi er to voksen og ei datter på 2 år. vi bruker ca 5-6000 i mnd. det skal sies at jeg og min samboer er storspisere da vi driver med hver vår krevende idrett. da tar jeg med alt vi får kjøpt i butikken.men vi handler ikke økologisk og spiser ikke kostbar mat.

Skrevet

Vet ikke hva vi bruker nå, men før februar-prisstigningen brukte vi 4000-4500 i måneden inkl bleier (til ett barn) og vaskemidler. Vi er to voksne, ett barn på 3 og ett barn på 5,5 år. Da baker vi brød selv og lager en del mat fra bunnen av, handler på tilbud/Rema og aldri på bensinstasjon. Spiser sjelden ute og handler nesten aldri på bakeri.

Skrevet

Det går utrolig mye penger på mat. Vi er 2 voksne og 1 barn på 3 år. Blir 4 i familien om to mnd.

Jeg har lenge tenkt på å få litt orden på innkjøpene, men som andre sier her, så har det blitt med tanken.

Jeg er innom butikken hver dag og det går sjelden under kr 250,- pr gang. Mer i helgene.

Altså kr 250,- x 7 = kr 1.750,- x 4,3 (uker pr mnd) = kr 7.525,- (Grøss)

I tillegg kommer det gubben kjøper og han er jo innom butikken iblandt han også....

Ikke rart vi alltid er blakke før lønn.

Skal ta tak i dette når jeg skal ut i permisjon ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...