Gå til innhold

Mange/noen her inne som fortsatt ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fyller snart 2 år, og ammes fortsatt. Det er gode, av og til ganske lattermidle, kosestunder som jeg føler gjør godt for en ellers aktiv krabat.

Noen flere?

Skrevet

Nei! Synes det er unødvendig å amme når barnet er så stort her i Norge hvor vi har tilgang til rent vann, mat m.v. Ja, WHO anbefaler amming opp til 2-år, men husk at de snakker på verdensbasis.

Skrevet

Ja, hvis man bare ser på amming som noe som har med mat/ernæring å gjøre, så skjønner jeg at mange kan tenke slik. Men amming av ett- og toåringer handler om mye mer enn bare det i min erfaring!

(Dessuten så er det mye som er "unødvendig" som ungene våre får i seg, slik som brus, snop og hurtigmat, men ikke mange av de tingene har samme helsefordelene som en skvett morsmelk!)

Skrevet

Her ammes det også enda. Gutten min blir 2 år snart han og. Men vi ammer både for kos og ernæring. Gutten min er så allergisk mot MASSE forskjellig. Derfor så bortsett fra litt melk, yoghurt, frukt, litt brødskive og litt middagsmat er det morsmelk han overlever på. Har blitt anbefalt av legene på sykehuset å stå på :-)

Skrevet

Ja, her ammes det! Gutten min er 2 år og 3 mnd nå :)

Skrevet

Vi skal holde på så lenge jeg gidder. Utklipp fra interesssant artikkel:

Det er sagt at amming ikke har noen

verdi etter seks måneder.

Kanskje noen har hevdet noe slikt.

Det viser bare hvor uvitende så mange

mennesker i samfunnet vårt er når det

gjelder amming. Morsmelk er tross alt

melk. Også etter seks måneder inneholder

den proteiner, fettstoffer og

andre ernæringsmessige viktige og tilpassede

elementer som sped- og småbarn

trenger. Den inneholder fortsatt

de immunologiske faktorene som er

med på å beskytte barnet. Faktisk er

det slik at enkelte av faktorene som

beskytter mot infeksjoner, er til stede i

større mengder i brystmelk i barnets

andre leveår enn i det første. Dette er

selvfølgelig helt naturlig, siden barn

som er over over året, som regel er

eksponert for flere infeksjonskilder.

Morsmelken inneholder fortsatt spesielle

vekstfaktorer som hjelper til med

modningen av immunforsvaret og med

modningen av hjernen, tarmene og

andre organer.

Det er blitt godt bevist at barnehagebarn

som fortsatt ammes, har langt

færre og mindre alvorlige infeksjoner

enn de barna som ikke får die. Moren

mister dermed mindre arbeidstimer

hvis hun fortsetter å amme barnet sitt

etter at hun er tilbake i sin betalte jobb.

Finnes på

http://www.ammehjelpen.no/rediger/assets/Nr1-72dpi-6.pdf

Skrevet

Jeg har akkurat sluttet, etter å ha ammet begge barna mine i 6 år tilsammen:-)

WHO anbefaler amming til 2c år, og gjerne til 3. Melken inneholder antistoffer i hele ammeperioden som beskytter barnet, enten det er to uker eller to år, mot ulumskheter og annen dritt. Så det så:-)

Skrevet

jeg ammer ikke min 2 års gamle sønn. sluttet da han var 11 mnd

Skrevet

Nei takk! Amme en 2-3 åring? Motbydelig spør du meg.

Skrevet

Stakkars deg, fikk du ikke til ammingen du da, zikkzakk..

Eller kanskje du er mentalt retardert, som ikke vet noe om helsegevinstene ved amming når du selv er mor...

Men du kan lese mye nyttig om temaet på ammehjelpen sine sider, under linken langtidsamming.

Skrevet

Lille venn! Det er stor forskjell på å amme en baby enn et stort barn på 2-3 år!

En ting jeg lurer på: Dersom man kommer med en kritisk kommentar til amming, så kommer dere ammefanatikere med utspill som: "Stakkars deg, fikk du ikke til ammingen du"? "Er du sjalu pga mislykket amming"?

Jeg kan berolige deg med at ammingen her har alltid gått på skinner, uten startproblemer i det hele tatt! Hold faktisk på til mini var 16 mnd også!

Så nei, lille uintelligente anonym det er ikke pga mislykket amming, at jeg er kritisk til at dere lar ungene suge på brystene deres til de er flere år gamle!

Det er rett og slett fordi jeg finner det direkte motybydelig å høre om en stor unge som ligger/står og suger på morens bryster!

Hva dere gjør innenfor husets fire vegger driter jeg rett og slett i, men når dere er her inne og utbroderer om det må dere forvente å få reaksjoner!

Skrevet

Eg ammet bare 6 uker med 2åringen min...da klarte eg ikke produsere nok..men skal prøve så godt eg kan med babyen i magen...

MEN det eg skulle si var at eg syns det er ekkelt når unger som er så gamle blir ammet! Eg hadde aldri klart å amme gutten min no! Syns det er på grensa til perverst!

men det er min mening.....

Skrevet

Du virker litt i overkant umoden, zikkzakk.

Skrevet

Det er perverst å amme en unge på 2-3 år!

Visste ikke at det var umodent å ikke amme til ungen var 2-3 år?

Det er nok heller du som ikke er helt god i hodet ditt! Det kan man jo ikke være, når man på liv og død vil ha store unger til å suge på puppene sine!

ÆSJ!

Skrevet

Kan jeg spørre om du har en diagnose?

Seriøst, du virker ikke som den salteste peanøtta i skåla....

Skrevet

Nåja, er vel ikke den skarpeste kniven i skuffa du heller?

Si meg: Liker du at andre ser på når du ammer 3-åringen? Eller blir det litt vel flaut? Det sier vel det meste=0)

Er du alenemor eller? Dersom du savner intimkontakt, er det vel best å skaffe seg et mannfolk=0)

God bedring lura!

Skrevet

Uff, stakkars deg...de uintelligente svara dine gir meg og resten av personlet her på jobben latterkramper. Snakk om tett kvinnfolk, hahaha...

Skrevet

Med sånne holdinger ZikkZakk, så er det ikke så rart at noen føler seg ille berørt av å amme et stort barn i offentlighet.

Jeg ammer min 1.5 åring og synes det er helt ok, har riktignok planer om å slutte før hun blir 2 men det er slik jeg velger å gjøre det.

Hvorfor må du på død og liv sable ned på amming av store barn fordi du har valgt annerledes?

Hadde du selv ammet ditt stor barn, med stort mener jeg at det har passert 1 år, ville du ha forstått at ingenting føles mer naturlig:-).

Skrevet

Hei!

Jeg ammer jenta mi på 2, 5 år ennå, og vi trives med det.

Skrevet

Enig med Oslomor. Fritt fram å velge selv.

Skrevet

Tror alle har fått med seg meningen din nå zikkzakk. Jeg syntes iallefall det er godt at ikke alle gjør som deg. Og det hun spurte om ; er det noen her inne som fortsatt ammer? Så hadde det holdt å svare NEI det gjør jeg ikke eller ?????

Jeg AMMER min 2 ÅRING og det er mitt valg ikke sant.

Skrevet

Stakkar, hun fikk det sikkert ikke til, og slites nesten i stykker av sjalusi her..Sikkert vondt for henne...

Skrevet

En forkledd ZikkZakk i anonymdress, som gir sympatierklæringer til seg selv...stakkars nek.

Skrevet

Selvfølgelig er du enig med deg sjøl, ynkelige fjolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...