Gå til innhold

noen som har erfaring med store barn ved fødselen ? fått vite att min kan bli 5 kilo :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

var på ultralyd på her om dagen , er sikker på terminen min og fikk bare terminen min flyttet 2 dager på den vanelige i uke 18.

Blir fulgt opp ekstra pga for kort livmorhals. Var 25 +1 når jeg var der men babyen tilsvarte 27 +6

den vil si att fortsetter den i samme tempo runder den 5 kilo til termin

de sa de skulle følge med. noen som har opplevd det samme ?

har to fra før en som var 3500 og en på 4000 kilo

Begynner å grue meg til fødselen jeg nå som jeg vet att den kan bli stoor

Anonym

[svar på dette innlegget]

 

 

Tilbake til Juni 2008 klubben

 

var på ultralyd på her om dagen , er sikker på terminen min og fikk bare terminen min flyttet 2 dager på den vanelige i uke 18.

Blir fulgt opp ekstra pga for kort livmorhals. Var 25 +1 når jeg var der men babyen tilsvarte 27 +6

den vil si att fortsetter den i samme tempo runder den 5 kilo til termin

de sa de skulle følge med. noen som har opplevd det samme ?

har to fra før en som var 3500 og en på 4000 kilo

Begynner å grue meg til fødselen jeg nå som jeg vet att den kan bli stoor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tips en venn

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

 

------- Annonser -------

Startside for gravide

 

GRATIS NAVNEGUIDE

 

For deg med barn

mellom 3 og 12 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min første var 4500g ved fødselen..

men hadde lite hodet... 35cm... tror det hjalp litt... men vet jo ikke...

gikk veldig greit med det... du har også født før, så dette går nok bra... husk at den kan jo bli lang også... da sprer det seg mer utover...

 

men de vokser i rykk og napp, så trenger ikke bety at den blir så stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er de over 5 kg ta ks..min bror var nesten 6 kg...en kan få bekkenproblemer i lang tid viss en føder barn over 5 kg natuligt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

min første var 4300 andre mann 5270..hadde helt normal fødsel uten smertelindring gikk helt fint,så ikke bekymre deg...jeg fikk også vite at han ble stor var 55 lang også:)

Lykke til..ikke hør på hva alt og alle har og si stol på deg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at gutten min kom til å bli kjempestor (hadde flere UL på lokalt sykehus + Rikshospitalet pga komplikasjoner sent i svangerskapet), men de tok feil. I forhold til det de trodde var han "bare" 4300 da han ble født, og det gikk kjempegreit. Det er ikke alltid UL viser riktig- heldigvis!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gutt på 4900,og d gikk kjempe bra,bedre å få ut han enn broren på 3600,men det er vel hodet som har det meste å si???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner godt det der! min første født i uke 34 var 3200, og de sa at han ville blitt rundt 5 kilo om jeg gikk til uke 40. vet at mange ofte får større og større unger og har snakket med jordmor om dette. om det er en på 5 kilo denne gangen ønsker jeg KS, selv om jeg ser her at mange mener det går så greit. lov å bekymre seg litt. heldigvis er jordmoren min veldig søt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en gutt sist på 4600, å hodestr på 37.. fødselen gikk greit å raskt uten smertelindring.. jeg visste også at det var en stor baby. men jm mente at jeg hadde stort nok bekken til å føde normalt. Det hun sa til meg var at jeg ikke burde ha epidural, for siden han var stor, var det større sjanse for å måtte ta i bruk tang eller sugekopp.

Jeg ba allikevel om det, men da var det forseint gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :)

Blir jo litt beroliget når jeg ser det er flere som har fått store barn og klart det før meg hehe

men må si jeg gruer meg litt mere denne gangen hvor jeg vet att det blir en stor babye enn når jeg ikke viste med de to andre :)

lykke til dere andre også som har sjangse for å få store barn igjenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi var 4880, og jeg født normalt med kun akupunktur og lystgass. Gikk helt fint å få ho ut:) Snakka litt med gynekologen min ang denne fødselen, og han mente at jeg vill bli fulgt opp med ny ul nærmere fødselen i og med at førstemann var såpass stor. Han sa at de kritiske punkteme var skulderbredden. Hodet er uansett så elastik mente han, at det hadde ikke så mye og si. Det som kunne ha betydning var hvilken vinkel hodet var i. Hvis nesa liksom pekte oppover kunne det være vanskeligere enn om det pekte rett fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått SÅ store barn,men ble "skremt" med det.. Så det jeg vil si er at ikke la det skremme deg,for de kan ta feil! Min første gutt kom 15dager etter termin,og med han sa de at han ville være godt over 4kg. Han veide 3700g og var 50cm lang. Så der tok de feil! Med gutt nr.2 fødte jeg 13dager over termin,og da sa de at han kom til være godt over 4,5kg. Han var 3940g og 54cm lang.Så lang var han,men på vekta tok de feil nok en gang... Der gikk jeg da og bekymret meg for å få store barn,noe som viste seg å være bortkastet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt igang, vel og merke med planlagt setefoedsel 9 dager over termin, men man trodde jeg hadde stor baby (tror de estimerte 4,5 kg eller noe mellom 4-4,5 kg) Ut kom en yndig lang jente (52cm) paa 3440gram) Hehe, da var det lang nese til siste UL foer foedsel ja, men glad for aa faa ut babyen, bevares...

 

Lykke til!! Tren litt og vaer aktiv, gaa deg f.eks. to gode turer, eller 4-5 smaa turer i uken, alt etter hva du orker, str paa baby har visst (helt nye funn) mer med mors aktivitet i svangerskapet enn mors vekt i svangerskapet/ellers aa gjoere. Interessante nyheter. Og noen er vel bare store babyer, samme hva man gjoer. Det vil helst gaa bra, tvi tvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med det, min største var 3815gr.. Men, ville bare gi deg et råd, for man kan påvirke litt selv også (i liten grad)

Pass på kostholdet, og ikke få et "sukkerbarn"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei takk for alle svar :)

har spist veldig sunt denne gangen og ikke lagt på meg masse ennå bare 1 kilo i uke 25 så kan jo ikke klage var helt normal fra før men har vært sykemeldt og må holde meg i ro siden desember pga for kort livrmohals så får jo ikke trent eller gått så mye .

spennende og høre att det kan komme av aktiviteten for da er det ikke rart den blir stor hehe for sitter mye stille . skal ta ultralyd hver 3 uke fram til fødselen så de skal jo følge meg opp

krysser fingeren for att det skal gå greit å få den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...